برجام 3 توان موشکی ایران را هدف‌گذاری کرده است

سردار رسول سنایی‌راد عصر امروز در گردهمایی سیاسی فرماندهان و پاسداران سپاه قدس گیلان به اهداف و روش‌های آمریکا برای ضربه زدن به کشورهای اسلامی اشاره کرد.

وی اظهار کرد: دشمن با تصور اینکه تغییرات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده به دنبال استفاده از سناریویی علیه ما بوده که در قبال لیبی، کوبا و شوروی به‌کار گرفته است.

معاون سیاسی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به قضایای کشور لیبی و اتفاق‌هایی که آمریکایی‌ها رقم زدند، افزود: زمانی که مذاکرات فرسایشی موجب فریب خوردن لیبی از دشمن شد و امکان حمله مستقیم نظامی را فراهم کرد، آقای قذافی با تصور اینکه چاره‌ای به‌جز دور کردن شَبَه جنگ از کشور و رفع تحریم ندارد اقدام به مذاکره با آمریکایی‌ها کرد و به مطالباتشان پاسخ داد.

آمریکا به دنبال پیاده کردن سناریوی خلع سلاح کردن قذافی در ایران است

وی ادامه داد: از آنجا که قذافی شاهد این بوده آمریکایی‌ها با دو کشور برخورد مستقیم نظامی کردند، عقیده داشت عبور کردن از جنگ می‌ارزد به اینکه حتی هزینه‌های زیادی پرداخت کند و برای همین راضی شد 2.7 میلیارد دلار به عنوان غرامت به آمریکا پرداخت کند تا سقوط هواپیمای «پان امریکن» بر فراز «لاکربی» جبران شود و تصور می‌کرد آمریکایی‌ها اگر بوی دلار به مشامشان برسد کوتاه می‌آیند.

سنایی‌راد با بیان اینکه آمریکایی‌ها پس از دریافت این پول گفتند کفایت نمی‌کند و باید عوامل انفجار را تحویل دهید، گفت: قذافی دو مامور امنیتی خودش را نیز تحویل می‌دهد و خانم رایس از این کار او تجلیل می‌کند و می‌گوید «مدل رفتاری شما باید برای کره شمالی و جمهوری اسلامی ایران الگو باشد».

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها به قذافی گفتند تاسیسات هسته‌ای شما مشکوک است و در این بین باید اعتمادمان را جلب کنید و او هم تمام تاسیسات هسته‌ای را می‌دهد و بعد آقای جرج بوش بازدید می‌کند و ضمن تجلیل از اقدام آقای قذافی آن را کافی نمی‌داند و می‌گوید توان نظامی شما مشکوک است و با واسطه‌هایی قذافی را متقاعد می‌کند که باید توان موشکی خود را به زیر 300 کیلومتر بُرد کاهش دهد.

معاون سیاسی فرمانده سپاه با اشاره به اینکه آمریکا به لیبی می‌گوید باید اجازه بازرسی از مراکز نظامی را هم به ما دهید، گفت: قذافی در اینجا تردید کرده و نگرانی خود را از احتمال حمله به کشورش و نداشتن ابزار مقابله اعلام می‌کند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها انگلیس را واسطه قرار می‌دهند و آقای تونی‌ بلر به قذافی تضمین می‌دهد که در صورت حمله، انگلستان در کنار شما خواهد بود.

 سرنخ‌های نظامی ایران در دست‌های پرتوان رهبری/مدل آمریکایی در ایران کاربرد ندارد

به گفته سنایی‌راد، قذافی توان موشکی خود را به 300 کیلومتر بُرد تحلیل داد و امکان بازرسی از تمام مراکز نظامی را به آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها می‌دهد.

وی با تصریح بر اینکه در سال 2011 با آغاز بیداری اسلامی، تحرکاتی نیز در لیبی اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: غرب حقوق بشر را بهانه قرار می‌دهد و به بهانه حمایت از معارضان، علیه لیبی یک جنگ تمام عیار راه می‌اندازند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه تونی بلر و کشور انگلیس هم جزو مهاجمان بودند، افزود: در نهایت قذافی به مرگ مشکوکی از دنیا رفت و امروز می‌بینیم که کشور لیبی عملاً به 3 بخش تقسیم و تجزیه شده است.

معاون سیاسی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: تسلیحات جمع‌آوری شده از لیبی به ترکیه منتقل و سال 2012 در سوریه منشأ جنگ نیابتی شد.

وی جنگ نیابتی را جنگی دانست که غرب و در رأس آن آمریکا با امکانات کشورهای اسلامی بر جهان اسلام تحمیل کرده و ضمن فرسایش ظرفیت تمدن‌سازی جهان اسلام، چهره منفور و خشنی برای اسلام هراسی رقم زدند.

سنایی‌راد با اشاره به خنثی شدن توطئه‌های دشمن در قبال ایران، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد مدل مذکور را نمی‌توانند در ایران پیاده کنند زیرا سرنخ‌های نظامی ما دست نظامی‌هایی است که در ایران مستقل بوده و زیر نظر مقام معظم رهبری هستند.

وی گفت: رهبر جمهوری اسلامی ایران نیز فردی مقاوم و محکم است که روی خطوط قرمز راهبردی به هر قیمتی می‌ایستد.

 برجام 3 توان نظام و موشکی ایران را هدف‌گذاری کرده است

معاون سیاسی فرمانده سپاه با بیان اینکه برخی در داخل می‌گویند وقتی ما با انگلیس و روسیه می‌توانیم رابطه داشته باشیم، چه دلیلی دارد با آمریکایی‌ها رابطه نداشته باشیم، افزود: در ایران دنبال برجام‌های 2، 3 و 4 هستند که برجام 3 توان نظامی و موشکی ما را هدف‌گذاری کرده است.

وی یادآور شد: زمانی که ما تست موشکی انجام می‌دهیم عده‌ای می‌گویند سپاه با این کار روند برجام را مختل می‌کند.

سنایی‌راد با اشاره به اینکه منافقان پس از 20 سال در حال احیا شدن هستند، متذکر شد: برجام 4 نیز برجام حقوق بشری بوده که نمونه آن انتشار فایل صوتی آقای منتظری و بهره‌برداری ابزاری از آن است.