ضعف مدیریت در آتش سوزی‌های پتروشیمی‌ها/ قرائت گزارش کمیسیون در حضور وزیر

گروه سیاسی- بهروز نعمتی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به آتش سوزیهای گسترده در پتروشیمی های کشور گفت: کمیسیون انرژی مجلس بلافاصله بعد از آتش سوزی پتروشیمی بوعلی ماهشهر در 16 تیر ماه به این مساله ورود کرده و از وزیر نفت و مسئولین مربوطه توضیح خواست که آنها هم با حضور در کمیسیون توضیحاتی ارائه کردند.

وی افزود: براساس مصوبه کمیسیون مقرر شد هیئت سه نفره ای شامل حسن بهرام نیا نماینده نهاوند، عدل هاشمی نماینده کهگیلویه و گل مرادی نماینده ماهشهر به محل آتش سوزی بروند تا گزارشی از این آتش سوزی تهیه کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیئت مذکور به سرپرستی گل مرادی نماینده ماهشهر و عضو کمیسیون انرژی مجلس بود، افزود: گزارش مذکور تهیه و آماده شده که در دستور کار کمیسیون قرار دارد و باید بعد از بازگشایی مجلس در چهارم مهر در صحن کمیسیون قرائت می شود.

نعمتی با بیان اینکه در هنگام قرائت و بررسی این گزارش در کمیسیون بیژن زنگنه وزیر نفت و معاونین وی حضور خواهند داشت، افزود: در بررسی هیئت سه نفره کمیسیون به برخی از مشکلات از جمله مشکلات فنی و قطعات کهنه و قدیمی پالایشگاهها در بروز حادثه اشاره شده است.

وی افزود: همچنین به مشکلات مدیریتی و ضعف مدیریت در این آتش سوزیها اشاره شده است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: ما به وزیر نفت و مسئولین امر توصیه کردیم که از اینگونه حوادث پیشگیری کنند و مانع آتش سوزیها شوند.

نعمتی اضافه کرد: اگر این گزارش در کمیسیون تصویب شود در صحن مجلس مطرح و قرائت خواهد شد.

روز چهارشنبه 16 تیر پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر دچار آتش سوزی شد، این حادثه آنقدر گسترده بود که آتش خود به خود بعد از سه روز با اتمام کامل مواد سوختنی داخل مخازن، خاموش شد.

زنگنه که 2 روز بعد از آغاز حادثه در محل پالایشگاه حضور یافت، در خصوص خاموش کردن آتش سوزی گفت: باید همه محتوای مواد سوختی درون مخزن بسوزد و آتش به پایان برسد.

این آتش حداقل 60 میلیون یورو خسارت به بار آورد.

علیرضا تهرانی