تیتر یک روزنامه نزدیک به هاشمی/ فکر کردن به گزینه‌ای غیر از حسن آقا!

همزمان با علنی شدن فشارها به حسن روحانی برای حمایت‌ مشروط از وی جهت کسب سهم بیشتر در دولت، روزنامه نزدیک به هاشمی رفسنجانی در تیتر یک خود به اصلاح‌طلبان توصیه کرد به گزینه‌ای غیر از روحانی فکر کنند. "کاندیداتوری واحد روحانی ریسک است"؛ این توصیه‌ای انتخاباتی ناطق نوری میزبان به اصلاح‌طلبان بود که مورد توجه روزنامه نزدیک به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قرار گرفت.

تیتر یک روزنامه آرمان امروز به نقل از بابک آذرباد نایب‌ رئیس جبهه اصلاح‌طلبان است؛ آذرباد با تائید توصیه‌های ناطق، تصریح کرده است:کاندیداتوری تنهای روحانی ریسک است. بنابراین باید از دیگر افراد خوش فکر با منش اصلاح‌طلبی و اعتدالی هم برای نامزدی در انتخابات دعوت کرده بودند که اگر سهم اصولگرایان در دولت افزایش یابد، ممکن است آنها از گزینه‌های اصلاح‌طلب به عنوان آلترناتیو روحانی در انتخابات 96 حمایت کنند؛ حجت‌الاسلام منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی طی هشداری به رئیس‌جمهور گفته است اگرروحانی طرف اصولگرایان برود، «آلترناتیو» معرفی می‌کنیم؛ او همچنین لازمه استمرار حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی را افزایش سهم در دولت دانسته و گفته بود: اصلاح‌طلبان باید در دولت آینده سهم بیشتری داشته باشند.

عبدالله ناصری عضو شورای مشورتی جبهه اصلاح‌طلبان نیز با انتقاد از آنچه سهم کم اصلاح‌طلبان در دولت روحانی خوانده بود، تاکید کرد که اصلاح‌طلبان گزینه‌های دیگری غیر از روحانی دارند.

با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات 96، چهره‌های نزدیک به هاشمی رفسنجانی و افراد شاخص جبهه اصلاحات خواستار تضمین روحانی به افزایش سهم اصلاح‌طلبان در دولت بوده و حمایت از روحانی در انتخابات 96 را منوط به این مهم دانسته اند.