هاشمی رفسنجانی ناکامی برجام را گردن صدا و سیما انداخت!

وی در دیدار نمایندگان جمعی از تشکل‌های سیاسی خراسان رضوی از «توطئه شوم قدرت‌ها برای طرح غذا در برابر نفت» خبر داد و گفت: اگر آن توطئه در ایران اجرایی می‌شد، مردم متمدن، غیرتمند، باعزت، با فرهنگ و تاریخ‌ساز ایران را تحقیر می‌کردند که البته هوشمندی مردم ایران در انتخابات سال 92، آن توطئه را در نطفه خفه و در انتخابات سال 94 عزت و اعتبار نظام را به تصمیم‌گیران مجامع جهانی دیکته کرد.

هاشمی رفسنجانی، با بیان برخی از کارهایی که دولت در ابعاد داخلی و خارجی به دست آورده، به موضوع کم شدن تورم از 40 درصد دولت سابق به 8 درصد اشاره کرد و گفت: متاسفانه به خاطر عدم همکاری صدا و سیما، دولت نتوانست برای مردم توضیح دهد، ضمن اینکه تیم اطلاع‌رسانی دولت هم ضعیف است و در حد اقدامات و دستاوردهای دولت نیست.

وی با بیان این جمله که «من دولت را با توجه به مجموعه موانع ارثی، طبیعی و تحمیلی، موفق می‌دانم»، گفت: کسانی که درباره کارنامه دولت انتقاد می‌کنند، در نظر داشته باشند که این دولت تا چند ماه پیش با کارشکنی‌های یک اقلیت محدود اما پرهیاهو در مجلس کار می‌کرد!!

درباره این اظهارات آقای هاشمی باید گفت: «مشک آن است که خود ببوید، نه آن که عطار بگوید». اگر برجام واقعا خاصیتی داشت حتی اگر صدا و سیما نیز همراهی نمی‌کرد، مردم آن را لمس و درک می‌کردند؛ حال آن که صدا و سیما علی‌الدوام تریبون را به مدیران دولتی سپرد تا در طول یک سال اخیر از محسنات- غالبا- نداشته برجام بگویند و منتقدان- اغلب- از نقد در صدا و سیما محروم شدند.

وقتی رئیس بانک مرکزی دستاورد برجام را «تقریبا هیچ» می‌داند و طیفی از مدیران دولتی اذعان کرده‌اند تحریم‌های اصلی بانکی و مالی برداشته نشده و در اثر برجام، قیمت نفت به یک‌سوم خود رسیده، صدا و سیما کدام فضیلت نداشته را به برجام نسبت دهد؟!

اما درباره ادعای «برنامه غذا در مقابل نفت» و کاهش تورم از 40 به 8 درصد باید یادآور شد نمایندگان سران فتنه سبز بودند که آدرس تشدید تحریم‌ها و حتی عنوان تحریم فلج‌کننده را به آمریکایی‌ها دادند و از آنها خواستند برای احیای فتنه و آشوب شکست‌ خورده، تحریم‌ها را در حوزه‌های بانکی و مالی و کشتیرانی و... افزایش دهند. افکار عمومی از جمله از مکالمات یکی از آقازاده‌های فتنه‌گر با نیک‌آهنگ کوثر در این زمینه کاملا مطلع هستند. همچنین این رسانه‌های همسو با فتنه‌گران بودند که به تورم انتظاری حد فاصل سال‌های 90 تا 92 دامن زدند و کوشیدند بر شدت اثرگذاری تحریم‌ها بیفزایند.