FATF مغایر با سیاست های نظام است/ مجلس این پیمان را لغو کند

گروه سیاسی- حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره توافق اف ای تی اف اظهار داشت: قراردادی که دولت یازدهم با مرکز پولشویی بسته و امضا کرده از چند بعد دارای اشکال جدی است. اینکه با الهام گرفتن از برجام در این توافق نگاه غلط غرب به جنبش های آزادی بخش و مقاومت را ما پذیرفته و آنها را ما به عنوان گروه تروریستی تعریف کرده ایم.

به گزارش افکارنیوز، وی افزود: تحریم های به ناحق و نا به جایی که غربی ها بر اساس تصمیمات شورای امنیت علیه ایران و در رابطه با مسائل هسته ای اعمال کردند در رابطه با اشخاص و نهادها و سازمانها به رسمیت شناخته ایم.

ترقی بیان داشت: متاسفانه یکی از بانکها در خصوص نهادی که از سوی غربی ها تحریم شده است، تحریم را انجام داده و مراودات با آن نهاد را امکان پذیر ندانسته اند و در واقع خود تحریمی را خودمان آغاز کرده ایم.

وی تاکید کرد: با توجه به مجموعه این جهات به نظر می رسد این قرارداد باید به تصویب مجلس برسد و چون مغایر با سیاست های کلان کشور است باید کنار گذاشته شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: شورای امینت و مجلس باید پیمان نامه FATF را باطل اعلام کنند. چرا عده ای خودسرانه پیمانی را امضا می کنند.

مصطفی حسینی