جابری انصاری: بحران سوریه راه‌حل نظامی ندارد

 «حسین جابری انصاری» معاون وزیر خارجه ایران امروز پنج‌شنبه در روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «ریانووستی» اعلام کرد، ایران از توافقنامه مشروط آتش‌بس در سوریه که به منظور پایان دادن به فاجعه انسانی در این کشور حاصل شد، استقبال می‌کند اما معتقد است که بحران سوریه هیچ راه‌حل نظامی ندارد.

بنا بر این گزارش، جابری انصاری تأکید کرد که دیدار 4 ساعته وی با «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه در مسکو در روز چهارشنبه «مفید بوده و تمامی موضوعات را در بر می‌گرفت. ما درباره سوریه شامل مسائل مرتبط با آتش‌بس گفت‌وگو کردیم».

وی همچنین گفت: «ایران از زمان آغاز بحران سوریه معتقد بود که این بحران هیچ راه‌حل نظامی ندارد و باید از طریق گفت‌وگوهای سیاسی پایان یابد. ایران اصرار دارد همکاری مشترک با روسیه درباره مسائل مهم خاورمیانه را ادامه دهد.»

معاون وزیر خارجه ایران در ادامه اعلام کرد: «فاجعه انسانی در سوریه باید متوقف شود. ما همچنین از همکاری کامل در مبارزه با تروریسم حمایت می‌کنیم. از همین‌رو هرگونه طرحی که پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه را تسهیل کند از سوی ایران حمایت خواهد شد».

وی به اقدامات آمریکا و ترکیه در سوریه نیز اشاره و تصریح کرد: «واشنگتن باید به مبارزه با تروریسم در سوریه بپردازد. علاوه براین، هرگونه عملیات نظامی ترکیه در سوریه باید با دمشق هماهنگ شود.»

معاون وزیر خارجه ایران در بخش دیگری از اظهاراتش تأکید کرد: «ایران آینده‌ای برای همه‌پرسی جدایی‌ کردستان عراق نمی‌بیند.»