جلیلی: آل سعود پیاده نظام سیاست‌های آمریکا است

 سعید جلیلی شامگاه جمعه در مراسم بزرگداشت شهید حاتمی که سال گذشته در فاجعه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام به شهادت رسید، اظهار کرد: یاد و خاطره شهدای مکه و منا را باید گرامیداشت و تمامی شهدای ما کسانی هستند که خدا را دوست دارند و خدا هم آنها را دوست می‌دارد.

وی در ادامه به شکل‌گیری انقلاب اسلامی و مقابله استکبار جهانی با آن اشاره کرد و افزود: از ابتدای ظهور و بروز انقلاب اسلامی مقابله همه جانبه با آن شکل گرفت و تقابل با انقلاب اسلامی از سوی استکبار جهانی مورد توجه قرار واقع شد. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: تقابل با انقلاب اسلامی و ایران اسلامی در سال‌های آغاز انقلاب تاکنون به طور همه جانبه و به صورت سخت‌افزار و نرم‌افزاری دنبال شده است و دشمنان تمام توان خود را برای آسیب‌ رساندن به انقلاب به کار بسته‌اند.

جلیلی افزود: گزینه‌ اول دشمنان برای تقابل با انقلاب اسلامی به صورت سخت‌افزاری بود اما تجربه‌ای همچون دفاع مقدس نشان داد که پدیده انقلاب و ایران اسلامی با جنگ از بین نمی‌رود. بنابراین دشمنان تمام تلاش خود را برای مقابله به صورت نرم‌افزاری به کار بستند. 

به گفته وی دشمنان و استکبار جهانی اسلام هراسی در سطح جهانی، ایران هراسی در منطقه و انقلاب هراسی در داخل کشور را دنبال کردند تا به موفقیت دست پیدا کنند اما به توفیقی در این راه‌ها نرسیدند. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به واژه اسلام آمریکایی که توسط امام(ره) بیان شده بود اشاره کرد و گفت: اسلام آمریکایی همان مفهومی است که دشمنان ما می‌توانند از آن در مقابله نرم‌افزاری بهره‌‌بگیرند و اسلامی فاقد شاخص‌های اصیل است. 

جلیلی تصریح کرد: اسلام آمریکایی حقیقت و روح اسلام را به فراموشی می‌سپارد و به دنبال خالی کردن درون اسلام ناب از جهاد و مبارزه است و دشمن در حقیقت توجه به اسلام آمریکایی را مد نظر دارد. 

وی با اشاره به سایر دسیسه‌های دشمن نسبت به اسلام ناب خاطر نشان کرد: امروز هم برنامه اصلی دشمن و استکبار جهانی این است تا ملتی را که انقلاب را تشکیل داده از مبارزه منصرف کند، چرا که آنها می‌دانند ملتی اگر با اندیشه ناب وارد عرصه مبارزه شود به موفقیت دست پیدا می‌کند، بنابراین به دنبال اهداف خویش هستند. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام رژیم آل‌سعود را یکی از دنبال کنندگان اهداف اسلام آمریکایی خواند و افزود: اسلام آمریکایی در حقیقت از جانب رژیم آل‌سعود و با همراهی استکبار جهانی دنبال می‌شود؛ رژیم آل‌سعود فقط ادعای خادم‌الحرمینی دارد اما شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا برایش سنگین است، که این نشاندهنده پیوند عمیق این حکومت با استکبار جهانی است. 

جلیلی ادامه داد: پیوندی که رژیم آل‌سعود با برخی قدرت‌های استکباری بسته است و به دنبال مبارزه با اسلام ناب هستند پیوند تاکتیکی نیست بلکه یک سنخیت است.

وی تاکید کرد: امروزه نمی‌توان آل‌سعود را نماد عرب و یا نماد اهل سنت نامید بلکه آن رفتاری که در آل‌سعود بارز است نشان می‌دهد که آنها نماد اهل سنت نیستند، بلکه پیاده نظام سیاست‌های آمریکا محسوب می‌شوند. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: امروز شاید جهان عرب کمتر سراغ داشته باشد که یک کشور عربی به این میزان دستش به خون اعراب آغشته شده باشد، چرا که یک سال و نیم است شاهدیم آل‌سعود وحشیانه‌ترین حملات را نسبت به مردم بی‌دفاع یمن انجام می‌دهد.

جلیلی خاطر نشان کرد: آیا چنین رفتار و نوع مواجه‌ای که از رژیم آل‌سعود شاهدیم یک مواجه مستقل است یا این که رفتار رژیم سعودی قطعه‌ای از پازل بزرگتر محسوب می‌شود؟ 

وی افزود: اگر کسانی در تحلیل خویش تفکیک بین رژیم سعودی و سیاست‌های آمریکایی قائل شوند در خوشبیانه‌ترین حالت دچار ساده‌اندیشی هستند و رویکرد آل‌سعود و استکبار جهانی به طور حتم ضد حقوق بشری و خلاف دموکراسی محسوب می‌شود. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با مطرح کردن این پرسش که عملکرد آل‌سعود و حمایت‌های بی‌شائبه آمریکا از این حکومت یادآور چه چیزی است؟ گفت: این حمایت‌ها یادآور همان پشتیبانی قبیله‌گی دوران جاهلیت است؛ این که مسئولان آمریکا طی یک سال اخیر با وجود همه جنایت‌های آل‌سعود به عربستان سفر می‌کنند و خود را مدعی حقوق بشر می‌دانند نشان دهنده باطن جاهلیت مدرن است. 

جلیلی تاکید کرد: اگر امروز آمریکا را رئیس قبیله جاهلیت مدرن بدانیم شاید امر گزافی نباشد چرا که عملکرد این رژیم با همراهی آل سعود بیانگر همین موضوع است. 

وی تصریح کرد: آنچه امروز رژیم آل‌سعود و کاخ سفید دنبال می‌کنند از یک شجره و قبیله است؛ رفتار سعودی‌ها در جای جای منطقه در حقیقت پر کردن قطعات پازل سیاست‌های آمریکا است. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که مدعیان لیبرال دموکراسی و متحدانشان که همان رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی هستند به فضاحت افتاده‌اند گفت: مدعیان روشنفکری موضع خود را نسبت به حمایت‌های آمریکا از سعودی روشن کنند؛ چرا کشورهای لیبرال دموکراسی در حمایت از کشتار و سیاست‌های آل‌سعود بیانیه می‌دهند و به حمایت می‌پردازند. 

جلیلی تاکید کرد: تفکیک رفتار آل‌سعود و آمریکا ساده‌انگاری است و نمی‌توان فرقی بین آنها قائل شد. 

وی عنوان کرد: نمی‌توان تفاوتی میان آل‌سعود، افراطی‌گری و تروریسم متولد شده از سوی آمریکا قائل شد و تمامی این‌ها در یک مسیر هستند و آل‌سعود سیاست‌های رژیم آمریکا را مد نظر دارد. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تروریسم در منطقه را مورد نکوهش قرار داد و تصریح کرد: نمی‌توان بین تروریسم در منطقه و سیاست‌های آمریکا تفکیکی قائل شد، چرا که تفکیک و جداسازی میان این دو خطا محسوب می‌شود؛ حرکت امروز تروریست‌ها در منطقه در پازل آمریکا است و غیر قابل تفکیک خواهد بود. 

مراسم بزرگداشت شهید احمد حاتمی که سال گذشته در فاجعه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام به شهادت رسید با حضور جمعی از خانواده‌های منا و مکه و مسئولان کشوری و لشکری در حوزه هنری برگزار شد.