همکاری روسیه با ایران ضد منافع اسرائیل است

این روزنامه صهیونیستی با اشاره به همکاری نظامی ایران و روسیه نوشت: هر چند گفته شد که عملیات روسیه از همدان پایان گرفته اما روابط تهران و مسکو طی پنج سال گذشته به شکل قابل توجهی گسترش یافته است. این همکاری نظامی، منافع اسرائیل را به خطر می‌اندازد.

جروزالم پست در تحلیلی با عنوان «نقطه عطف روسیه و ایران» می‌نویسد: پرواز بمب‌افکن‌های روسیه از پایگاه شکاری همدان بیش از هر چیز دلایل عملیاتی داشته است؛ بمب‌افکن‌های غول‌آسای دوربرد «توپولف 22»، اگر برای حمله به نیروهای مخالف «بشار اسد» در سوریه از پایگاه خود در «موزدوک» در اوستیای شمالی در جنوب روسیه استفاده کنند تنها می‌توانند 5 تا 8 تن بمب حمل کنند. اما در صورت حمله از پایگاه همدان وزن بمب‌ها می‌تواند تا 22 تن افزایش بیابد. جت‌های جنگی «سوخوی 34» هم بدون سوخت‌گیری در بین راه اساساً نمی‌توانند از روسیه به سوریه برسند.

این امر می‌تواند نتیجه فشارهای تهران بر مسکو باشد. هرچند گفته شد که عملیات روسیه از همدان عجالتاً پایان گرفته، اما روابط تهران و مسکو طی پنج سال گذشته به شکل قابل توجهی گسترش یافته است. دو کشور به آمریکا پیام تشکیل یک ائتلاف نظامی منطقه‌ای قدرتمند را می‌فرستند.

«ولادمیر پوتین» پاییز امسال بار دیگر به ایران سفر می‌کند.

روزنامه صهیونیستی خاطرنشان کرد: مقام‌های آمریکا سعی کردند نشان دهند که از تمایل روسیه برای استفاده از پایگاه هوایی ایران برای حمله به سوریه اطلاع داشتند، اگرچه برای آنها روشن نبود این اتفاق چه موقع رخ خواهد داد.

جروزالم پست تأکید کرد: در نگاهی وسیع‌تر همکاری نظامی ایران و روسیه در تضاد با منافع اسرائیل خواهد بود. ایران مدت‌ها است درپی خرید عمده تسلیحاتی از روسیه است.