ایران از هر اقدامی برای برقراری آرامش در سوریه حمایت می‌کند

«عدنان محمود» سفیر سوریه در تهران عصر روز گذشته با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با تأکید بر تداوم حمایت همه جانبه کشورمان از ملت و دولت سوریه در شرایط کنونی، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از هر گونه اقدامی در جهت برقراری ثبات و آرامش در سوریه حمایت می‌کند.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی بر تقویت و تحکیم مراودات پارلمانی فیمابین تأکید ویژه‌ای دارد.

امیرعبداللّهیان اقدام جنگنده‌های آمریکایی و هدف قرار دادن نظامیان سوریه را که در حال مبارزه با تروریسم هستند را قویاٌ محکوم کرد و با ابراز تأسف از سیاست‌های منطقه‌ای آمریکا به ویژه در سوریه تصریح کرد: آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای‌اش همواره به دنبال تقویت گروه‌های تروریستی در سوریه هستند و رفتار آمریکا نشان می‌دهد که آتش‌بس اعلام شده در سوریه در همین راستا ارزیابی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحولات میدانی در سوریه خاطرنشان کرد: کشورهای حامی گروه‌های تروریستی در منطقه باید در سیاست‌های قبلی‌شان تجدیدنظر کنند و بدانند که ادامه این روند به ضرر آنها و تمام کشورهای منطقه خواهد بود.

*عدنان محمود: ایران تنها کشوری بود که برای حل بحران در سوریه از هیچ فعالیت سیاسی و دیپلماتیک فروگذاری نکرده است

در ادامه این دیدار «عدنان محمود» سفیر سوریه در تهران با تقدیر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری بوده که برای حل بحران در سوریه از هیچ فعالیت سیاسی و دیپلماتیک فروگذاری نکرده است.

وی با انتقاد از اقدام نظامی آمریکا علیه نیروهای مسلح سوریه و همچنین مواضع دوگانه آمریکا در مقابل گروه‌های تروریستی افزود: حمایت آمریکا و متحدان منطقه‌ایش از گروه‌های تروریستی مانند جبهه النصره نشان‌دهنده دوگانگی و عدم جدیت‌شان در مبارزه با تروریست‌هاست.

«عدنان محمود» همچنین بر توسعه و گسترش همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و پارلمانی میان دو کشور تأکید و تصریح کرد: دیدارها و رایزنی مستمر میان مقامات عالیرتبه دو کشور می‌تواند به توسعه همکاری‌ها و برقراری ثبات و امنیت در منطقه کمک فراوانی نماید.

سفیر سوریه در تهران از سفر رئیس مجلس جدید این کشور به تهران در آینده خبر داد.