دیدار روحانی و اردوغان در آمریکا پشت درهای بسته

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه با شماری از مقامات کشورهای خارجی از جمله سران انگلستان و ترکیه دیدار کرد.

اظهار نگرانی می

آقای روحانی که برای شرکت در هفتاد و یکمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده، برای اولین بار جلسه‌ای با «ترزا می» نخست‌وزیر جدید انگلستان داشت.

یک مقام انگلیسی پیش از نشست گفته بود که این دیدار بیشتر به بحث در مورد روابط دوجانبه و همچنین بحران سوریه اختصاص خواهد یافت. به گفته وی، می قصد داشت مسئله بازداشت یک تبعه انگستان در ایران را هم با آقای روحانی در میان بگذارد.

«نازنین زاغری» تبعه ایرانی-انگلیسی است که اوایل امسال به اتهام تلاش برای براندازی، بازداشت شد. همسر وی مدعی شده که این فرد به 5 سال حبس محکوم شده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، یک مقام در دولت انگلستان ضمن تائید دیدار آقای روحانی و خانم می، گفته است که نخست‌وزیر انگلستان از وضعیت زاغری ابراز نگرانی کرده است.

وی گفته است: «نخست‌وزیر برخی مباحث کنسولی را که در مورد آن‌ها نگرانی داشتیم، از جمله مسئله خانم زاغری-راتکلیف را مطرح کرد.»

به گفته وی، می خواستار شفاف‌سازی در مورد وضعیت و حکم صادره برای این فرد شده است. زاغری از کارکنان بنیاد «تامسون رویترز» در خاورمیانه بوده است.

 

دیدار پشت درهای بسته با اردوغان

آقای روحانی همچنین با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای خود دیدار کرده است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، این دیدار که 40 دقیقه طول کشیده، پشت درهای بسته انجام شده است. هنوز در مورد محتوای این نشست خبری منتشر نشده است.