ایران دشمن اول ماست!

 کشورهای موسوم به کشورهای معتدل عربی دیگر از نشستن علنی با رژیم صهیونیستی و بحث درباره آنچه «تهدید هسته‌ای ایران» خوانده می‌شود، ابایی ندارند.

پس از مانورهای مشترک ماه گذشته میان نیروی هوایی رژیم صهیونیستی و امارات در آمریکا و نیز پس از سفر «انور عشقی» ژنرال بازنشسته عربستانی به فلسطین اشغالی ، ‌سفرا و نمایندگان کشورهای حاشیه خلیج فارس و پژوهشگران لبنانی سه شنبه (دیروز) با شخصیت‌های اسرائیلی معروف در نیویورک دیدار و درباره برنامه هسته‌ای ایران صحبت کردند.

بر اساس گزارش وبگاه «الاخبار»، «یوسف العتیبه» سفیر امارات در آمریکا، «هیا راشد آل خلیفه» سفیر سابق بحرین در فرانسه (نوه موسس پادشاهی آل‌خلیفه ) ، « محمد خالد الیحیى » پژوهشگر عربستانی مرکز « رفیق الحریری» وابسته به شورای آتلانتیک و نیز« تونی بدران» پژوهشگر لبنانی در« انجمن دفاع از دموکراسی ها» دیروز با «زیپی لیونی» وزیر سابق اسرائیلی دیدار کردند.

ایران خواهان روابط طبیعی در منطقه نیست

افراد یاد شده در طول یک روز کامل درباره چگونگی مقابله با ایران صحبت کردند؛ سفیر امارات در جلسه‌ای با عنوان «گذشت یک سال از توافق هسته‌ای ایران: دیدگاه امارات» گفت: ایران کشوری است که خواهان روابط طبیعی با کشورهای منطقه نیست اگر ایران به شکلی معقول رفتار کند می‌تواند به عامل ثبات منطقه بدیل شود.

وی افزود: شرایط در ایران برای سرمایه‌گذاری مناسب نیست و هیچ بانک اماراتی را نمی‌شناسم که تمایل به سرمایه‌گذاری در ایران داشته باشد. برنامه کار مشترک (توافق هسته‌ای) برای تمرکز تلاش‌هایمان در راستای کنترل رفتارهای ایران در منطقه مفید خواهد بود. امیدوارم دیدگاه ایران نیز مانند کرده جنوبی عقلانی باشد و همچنین امیدواریم کره شمالی نیز مانند کره جنوبی اینگونه باشد.

ایران به دنبال تاسیس امپراتوری فارسی است

یوسف العتیبه در ادامه به وضعیت داخلی ایران پرداخت و گفت: صداهای معتدلی در ایران وجود دارد اما اصولگراها قوی‌ترند، بنابراین باید اعتدالگراها تقویت شوند. وی سپس این ادعا که ایران به دنبال ساخت دوباره امپراتوری فارسیاست را تکرار کرد و مدعی شد: ایران طوری رفتار می‌کند گویا واتیکان شیعه است ما در خاورمیانه به این کشور به عنوان جزئی از مشکل و نه بخشی از راه حل نگاه می‌کنیم. تهران با تمام توان تلاش می‌کند تاثیر خود را بر منطقه مسلط کند؛ امارات خواهان روابط بهتر با ایران است ما رفتار این کشور پس از توافق هسته‌ای بدتر شده است.

در جلسه دوم با عنوان «نقش ایران در بر هم زدن خاورمیانه» که «مایکل ماکوفسکی» رئیس مرکز یهودی ویژه امور امنیت ملی آن را ریاست می‌کرد، بدارن پژوهشگر لبنانی گفت: روسیه بر فضای هوایی غرب سوریه و ایران بر زمین مسلط شده است؛ وی سپس از سیاست‌های «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد کرد و گفت مشکل اوباما این است که با سیاستش مانع از سقوط نظام کنونی در سوریه شد.

ایران مسئول جنگ در یمن است

محمد خالد الیحیى پژوهشگر عربستانی نیز در همین جلسه مدعی شد: ایران مسئول جنگ در یمن است، 39 عدد از موشک‌هایی که به سمت عربستان شلیک شده ساخت ایران و از نوع «زلزال» بوده اند.

الاخبار در ادامه نوشت: اما در جلسه عصر، هیا راشد آل خلیفه سفیر سابق بحرین در فرانسه در کنار لیونی نشست تا درباره گذشت یک سال از توافق هسته‌ای و تغییر رفتار ایران یا عدم آن صحبت کنند، طبیعتا ایران برای هر دو اینها دشمن اول است اما این شاهزاده بحرینی فراموش کرده که لیونی‌ای که اکنون در کنار وی نشسته در سال 2008 بیش از 1000 تن از اهالی غز را کشته است اما می توان از این چشم‌پوشی کرد زیرا دشمن محور اعتدال عربی در حال حاضر تهران است نه دشمن صهیونیستی.

لیونی: نباید فرصت کنونی برای ائتلاف علیه ایران را از دست بدهیم

لیونی در این جلسه گفت: ما نباید فرصت ایجاد شده کنونی برای یک ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران را از دست بدهیم؛ این تعجب‌آور است که برخی کشورهای جهان از معیارهای خود درباره ایران کاسته‌اند [و بر آن سخت‌تر از این نمی‌گیرند]؛ حتی پس از توافق هسته‌ای نیز ایران همچنان مشکل منطقه‌ای است و کشوری افراطی است که تروریسم را صادر می‌کند و به همین دلیل ما باید آن را متوقف کنیم و راه این موضوع ایجاد ائتلاف منطقه‌ای است.

ایران همچنان آمریکا را شیطان بزرگ می‌داند

«هیا راشد آل خلیفه» از آنچه استقبال آمریکا از ایران با آغوش باز نامید، انتقاد کرد و گفت ایران هم چنان آمریکا را شیطان بزرگ می‌داند .

وی در آخر ادعا کرد: ایران تلاش می‌کند بحرین را به کشوری اسلامی تبدیل کنند و بحرین روزانه از اقدامات تروریستی ایران در رنج است.

در پایان این گزارش آمده است: اینگونه کشورهای معتدل روز به روز بدون دریافت هیچ امتیازی، به اسرائیل امتیاز می‌دهند ؛ موضوعی که حل نهایی مساله فلسطین یعنی عادی‌سازی روابط با دشمن را در قالب مذاکرات پیش کشیده و اسرائیل بدون هیچ هزینه‌ای به آن دست می‌یابد.