ارائه گزارش آتش سوزی پالایشگاه ماهشهر به لاریجانی

گروه سیاسی- فریدون حسنوند نماینده اندیمشک در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه بعد از آتش سوزی پالایشگاه ماهشهر در 16 تیر، کمیسیون انرژی مجلس هیئت سه نفره برای بررسی دلائل آتش سوزی به ماهشهر اعزام کرد، گفت: هیئت مذکور بعد از حضور در محل پالایشگاه و صحبت و گفتگو با مسئولین، گزارش خود را آماده کرده است.

وی افزود: در این گزارش ابعاد مختلف حادثه دیده شد و ضمن تشریح نحوه وقوع حادثه، علل بروز حادثه مطرح شد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تا قبل از تصویب گزارش در کمیسیون از تشریح جزئیات گزارش و علل وقوع آتش سوزی معذور ست، گفت: این گزارش یک پکیچ کاملی است که همه موارد در خصوص آتش سوزی در آن ذکر شده است.

حسنوند گفت: در هفته آینده این گزارش در جلسه رسمی کمیسیمون انرژی مطرح و بررسی می شود که بعد از تصویب در کمیسیون، جهت قرائت در صحن علنی مجلس، تحویل علی لاریجانی رئیس مجلس خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد تا گزارش کمیسیون در صحن مجلس قرائت شود.

روز چهارشنبه 16 تیر پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر دچار آتش سوزی شد، این حادثه آنقدر گسترده بود که آتش خود به خود بعد از سه روز با اتمام کامل مواد سوختنی داخل مخازن، خاموش شد.

زنگنه که 2 روز بعد از آغاز حادثه در محل پالایشگاه حضور یافت، در خصوص خاموش کردن آتش سوزی گفت: باید همه محتوای مواد سوختی درون مخزن بسوزد و آتش به پایان برسد.

این آتش حداقل 60 میلیون یورو خسارت به بار آورد.

علی گلمرادی نماینده ماهشهر،عدل هاشمی نماینده کهگیلویه و علی اکبری نماینده شیراز سه نماینده ای هستند که از طرف کمیسیون مامور شدند تا از این حادثه گزارش تهیه کنند.

گلمرادی در مصاحبه ای با افکار نیوز گفت که عوامل متعددی در این آتش سوزی دخیل بود که در گزارش به آنها اشاره شده است.

اقلیم و شرایط خاص منطقه، شرایط صنعت پتروشیمی، علل و عوامل انسانی، ضعف مدیریت، ضعف در تخصص و آموزش از جمله عوامل بروز این حادثه بوده که در گزارش به آنها اشاره شده است.

 

 

علیرضا تهرانی