هرکس بخواهد در یک جنگ نابرابر پیروز شود باید دفاع مقدس ایران را نمونه و الگوی خود قرار دهد

سردار قاسم سلیمانی در یادواره امیران، فرماندهان، سرداران و 1100 شهید شهرستان ملایر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هرجا یادواره‌ای با موضوع شهدا برگزار می‌شود جامعه را از تأثیرات مثبت خود بهره‌مند می‌کند.

وی با بیان این که دوران دفاع مقدس برهه‎ای استثنایی و غرورآفرین از عمر انقلاب اسلامی است که باید همواره آن را ارج نهاد افزود: دست دست‎اندرکاران برنامه‎هایی با موضوع شهدا را باید بوسید.

فرمانده نیروی قدس سپاه با تأکید بر لزوم قدردانی از برگزارکنندگان یادواره‌های شهدا افزود: ما در دفاع 8 ساله بهترین و ارزشمند‌ترین فرزندان ایران اسلامی را برای دفاع از میهن اسلامی اهدا کردیم.

سلیمانی با بیان اینکه هر کس بخواهد در یک جنگ نابرابر پیروز شود باید دفاع مقدس ایران را نمونه و الگوی خود قرار دهد، گفت: ویژگی‌های دفاع مقدس نقاط مختلف این حادثه ارزشمند را برجسته کرد.

وی گفت: در تاریخ بشر به جز مقطع صدر اسلام که همه ارزش‌های انسانی یکجا جمع شد و نیز یاران امام حسین(ع) که در سپاه ایشان گرد آمدند و با تعداد کم اما پر فضیلت پیروزی نهایی را نصیب خود کردند هیچ‌گاه صحنه‌‌هایی همچون رشادت رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس را شاهد نبوده‌ایم.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه 2 نهاد حوزه علمیه و دانشگاه در کشور بسیار تأثیرگذار هستند، بیان کرد: طلاب و دانشجویان خوب می‌دانند که دوران دفاع مقدس برای همه مسائل به تنهایی توانست فضیلت‌های اخلاقی را به مرحله عمل برساند و در سطح جامعه تأثیرگذار باشد.

سلیمانی با وجود پر برکت مقام معظم رهبری اظهار داشت: ایشان به عنوان بزرگترین شخصیت جهان اسلام خاضعانه چفیه دوران دفاع مقدس را همچون عمامه رسول خدا (ص) که بر سر دارد بر گردن می‌اندازد و این حرکت ایشان تذکری دائم و زنده به ارادتمندان دفاع مقدس و توجه به ارزش‌های آن است.