آمریکا قابل اعتماد نیست

سردار سلیمانی در یادواره سرداران ، امیران ، فرماندهان و هزار و صد شهید شهرستان ملایر  ایران را دارای نظامی اخلاقی دانست وگفت : دستورالعملهای گوناگون وعمیق رهبری در مسائل گوناگون ، اخلاقی و موجب افتخار وسربلندی است.

سردار سلیمانی افزود : قریب دو میلیون و300 هزار نفر در 15سال گذشته در منطقه کشته شده اند و ایران امن ، عمق استراتژیک دارد که اگر نداشت و در انزوا بود کانون توجه واقع نمی شد.

فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه آگاهی وآمادگی مردم دشمن را ناکام می کند خاطرنشان کرد : آگاهی بدون آمادگی خسارت بار است و اگر مردم را درگیر موضوعات کوچک بکنیم عقب می مانیم.

سردار سلیمامی ادامه داد : کنگره بزرگداشت شهدا انفجار معنویت است که اثراتش تا مدتها در جامعه باقی می ماند.

وی افزود : دفاع مقدس نامیدن هشت سال مقاومت توسط امام(ره) ، تنها مقابله با کفر نبود بلکه اعمال و رفتاری بود که در جبهه مشاهده می شد و قداست خاصی داشت بطوریکه از صدر اسلام تاکنون کم نظیر بود.
 

سردار قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد : امام(ره) رزمندگان را اولیاء خاص و رهبران ملت خواند و این همان قداست بی نظیر هشت سال دفاع مقدس است.


وی با اشاره به اهمیت جهاد در راه خدا به پیام امام (ره) به حجاج گفت : ای نشستگان در خانه خدا، ایستادگان مقابل دشمنان خدا را دعا کنید واین موضوع معنویت والای دفاع را در مقایسه با حج نشان می دهد.

 سردار سلیمانی با اشاره به اهمیت و بزرگی خانواده شهدا گفت : هر مادری ، مادر شهید نمی شود و او آفریده شده تا مادر شهید بشود.

وی گفت : در یکی از عملیاتها تلفات زیادی داشتیم که فرماندهان شک کردند به راهی که می رویم، از امام(ره) پرسیدند که امام(ره) فرمود من مسئول خون شهدا هستم و اینان کسانی هستند که نامشان در لوح محفوظ ثبت شده است.

فرمانده سپاه قدس با اشاره به ضرورت حفظ یاد و نام شهدا خاطرنشان کرد : هر خانواده و هر فردی در جایی که هست باید عکس شهدا را داشته باشد و در مسیر آنان حرکت کند واگر نکرد بی معرفتی کرده است چرا که شهدا جان دادند تا ما راحت زندگی کنیم وعزت داشته باشیم.

فرمانده دوران دفاع مقدس گفت : خوب است امامزاده ها را بسازید اما شهدا کمتر از آنها نیستند بلکه برگزیدگان الهی ومتصل به مدار انبیاء و اولیاء هستند و عبد واقعی خدا هستند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه مدیریت جنگ همیشه بحث برانگیز بود ادامه داد : در این جنگ سرباز و فرمانده یکی بود و فرماندهانی نظیر باکری همان راهی را رفتند که دیگر شهدا رفتند به طوری که بدن شهدا بازنگشت و او نیز پیکرش باقی ماند.

سردار سلیمانی گفت :جامعه ما نیازمند فضایی است که در آن مانند دوران جنگ بدون تعارف کار انجام می شد وکاری روی زمین نمی ماند ، خود بزرگ بینی نبود مجادله نبود و ما به حال و هوای آن دوران نیازمندیم.

 
وی با اشاره به جایگاه ویژه حج و احرام در میان مسلمانان گفت: خداوند شجره خبیثه آل سعود را لعنت کند که بیت‌الله الحرام این جایگاه با عظمت عالم اسلام را به ناحق مصادره کرده است.

یادواره سرداران ، امیران ، فرماندهان و هزار و صد شهید شهرستان ملایر از ساعت 15 با دو برابر ظرفیت 3 هزار نفری سالن الغدیر شهر ملایر تا هنگام اذان مغرب برگزار شد.


 استان همدان 8 هزار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم نظام و انقلاب و نه شهید مدافع حرم تقدیم حرم آل الله  که دو شهید مدافع حرم ازشهرستان ملایر  است.