برگزاری جلسه میان نمایندگان متقاضی تحقیق و تفحص با مسئولین شهرداری/ احتمال منتفی شدن طرح

گروه سیاسی- اکبر رنجبرزاده نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه تحقیق و تفحص مجلس از نهادها و سازمانها یک نوع شفاف سازی است، گفت: انجام تحقیق و تفحص به معنای وقوع جرم و تخلف در یک دستگاه نیست.

وی با بیان تحقیق و تفحص حق نمایندگان مجلس است، افزود: ممکن است که هر تحقیق و تفحصی منجر به کشف جرم نشود.

عضو کمیته سه نفره هیئت رئیسه مجلس  جهت بررسی تحقیق و تفحص ها با بیان اینکه تقاضای طرح تحقیق و تفحص از هر سازمان، نهاد و وزارتخانه ابتدا در این کمیته بررسی می شود، گفت: این کمیته بین نمایندگان متقاضی و مسئولین مربوطه جلساتی برگزار می کند تا اطلاعات لازم به نمایندگان متقاضی داده شود و شاید ابهامات رفع و نیازی به انجام این کار نباشد.

رنجبرزاده افزود: در مورد تقاضای تحقیق و تفحص از شهرداری تهران نیز همین روند طی خواهد شد و شاید با رفع ابهامات نمایندگان متقاضی، دیگر نیازی به تحقیق و تفحص نباشد.

وی گفت: البته تقاضای تحقیق و تفحص از شهرداری تهران هنوز در این کمیته مطرح نشده است و فعلا نوبت بررسی دیگر طرح های تحقیق و تفحص در کمیته مذکور است.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: هیئت رئیسه مجلس نه طرح ها را متوقف می کند و نه مانع حق نمایندگان در این زمینه می شود، بلکه هماهنگ کننده برای جلب آرای نمایندگان جهت انجام و یا انصراف از این کار است. در نهایت تصمیم با خود نمایندگان است.

بر اساس گزارش خبرنگار افکار نیوز از میان 30 نماینده اصلح طلب تهران، محمود صادقی- سید فرید موسوی- محمدرضا نجفی- فاطمه سعیدی- فریده اولادقباد- محمد جواد فتحی- احمد مازنی- طیبه سیاوشی- پروانه سلحشوری- سهیلا جلودارزاده- سیده فاطمه ذوالقدر- محمدرضا بادامچی - مصطفی کواکبیان- غلامرضا حیدری و عبدالرضا هاشم زائی 15 نماینده ای هستند که این طرح را امضا کردند.

از نمایندگان شهرستان های اصلاح طلب نیز امضای عبدالکریم حسین زاده نماینده اشنویه، سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین، علیم یارمحمد  نماینده زاهدان، نعیم امینی فرد نماینده ایرانشهر، علی اکبری نماینده شیراز و محمد کاظمی نماینده ملایر پای این طرح دیده می شود.

با مشاهده اسامی امضا کننده این طرح مشخص می شود که اکثر امضا کنندگان این طرح، نماینده های تازه کار بوده و هیچ سابقه نمایندگی در مجلس ندارند.

این طرح در حالی از سوی برخی نمایندگان تندرو اصلاح طلب مطرح شده که شهرداری زیر نظر شورای شهر است و تا کنون سابقه نداشته که مجلس از شهرداری تحقیق و تفحص کند.

مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود و رئیس، یوناتن بت کلیا نماینده اقلیت دینی آشوریان و کلدانی و نائب رئیس، صدیف بدری نماینده اردبیل، نیر و نمین و سخنگوی فراکسیون در مصاحبه های جداگانه از مخالفت های خود با این طرح تحقیق و تفحص سخن گفتند.

علیرضا تهرانی