سه حاشیه مهم ابتکار/ از مصاحبه با رسانه های معاند تا واردات بنزین از سوی شوهر و باغ خواری

گروه سیاسی- حاشیه سازیهای معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست از مصاحبه های وی با رسانه های معاند و ضد انقلاب شروع شد.

 

به گزارش افکارنیوز، مصاحبه هایی که بجای سخن گفتن از مسائل زیست محیطی به سیاست و مسائل بین المللی و امور داخلی ایران سوق پیدا کرد.

 

ابتکار در این مصاحبه ها که چندان مطابقتی با منافع ملی ما نداشت، به موضوع انتخابات در ایران و ایجاد شبهه در روند برگزاری آن، حمایت تلویحی از جیسئون رضائیان جاسوس بازداشتی در ایران، نقش ایران در منطقه، روابط ایران و همسایگانش، توافق وین و اهرمی که این توافق در اختیار اصلاح‌طلبان قرار می‌دهد، می پرداخت.

این مصاحبه ها عمدتا با رسانه های خارجی معاند که استراتژی و دستورکار آنها تخریب و تخطئه جمهوری اسلامی بوده، است.

افکار نیوز در همین زمینه در سوم بهمن سال گذشته در مطلبی تحت عنوان «ابتکار چقدر برای مصاحبه های سیاسی وقت صرف می کند؟»، اشاره کرد که ابتکار ظرف هفت ماه اول سال با 30 رسانه بیگانه و معاند از جمله سی ان ان، بی بی سی، گاردین و الجزیره مصاحبه کرد و حداقل با 120 ساعت از وقت سازمان را همسو با اهداف این رسانه ها ضمن حمایت از جاسوسان بازداشتی در داخل کشور، به انتقاد از ارکان نظام از جمله شورای نگهبان پرداخت و هدف از این مصاحبه ها را شفاف سازی اعلام کرد.

این اقدامات ابتکار انتقادات زیادی به همراه داشت بطوریکه جمعی از نمایندگان مجلس در تذکری به حسن روحانی رئیس جمهور خواستار توضیح علت مصاحبه رئیس سازمان  محیط زیست کشور با بی‌بی‌سی شدند.

حاشیه سازیهای ابتکار با اصرار وی بر توقف تولید بنزین داخلی و تاکید بر واردات بنزین ادامه یافت.

وی مدعی بود که یکی از دلائل آلودگی هوای تهران بنزین تولید داخل است و ضمن توقف تولید، بنزین یور چهار باید وارد شود.

ادعایی که مجلس نهم برای بررسی آن ورد کرد و سرانجام این ادعا نه تنها از سوی کمیسیون انرژی مجلس بلکه از سوی کمیسیون اصل 90 و مرکز پژوهشهای مجلس رد شد.

با اصرار ابتکار بنزین از خارج وارد و اعلام می شد که این بنزین دارای استارد لازم است اما نظر مجلس نهم و کمیسیون انرژی بر آلوده و غیر استاندارد بودن بنزین وارداتی بود.

سال گذشته کمیسیون انرژی مجلس در چندین جلسه موضوع آلوده و غیر استاندارد بودن بنزین وارداتی را بررسی کرد.

حتی ابتکار هم در چند جلسه کمیسیون حضور یافت اما هیچ مستند و مدرکی مبنی بر استاندارد بودن و آلوده نبودن بنزین وارداتی به کمیسیون ارائه نشد.

نتایج این جلسات و جمع بندی کمیسیون انرژی مجلس این بود که آلودگی هوای تهران و کلانشهرها به خاطر غیر استاندارد بودن و آلوده بودن بنزین وارداتی است.

پس از این ماجراها بود که رسانه ها از پشت پرده واردات بنزین سخن گفتند و از نقش محمد هاشمی اصفهانی همسر ابتکار در این زمینه افشاگری کردند.

همچنین سید مهدی موسوی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس به واردات بنزین از سوی همسر یکی از مقامات مسئول اشاره کرد.

اگرچه موسوی‌نژاد از آن مقام مسئول نام نبرد اما ابتکار بلافاصله این خبر را تکذیب و نقش همسر خود (محمد هاشمی اصفهانی) در واردات بنزین را رد کرد.

اما ابتکار این روزها درگیر موضوع جدیدی شده است.

در روزهای گذشته اسنادی در رسانه ها منتشر شد که ابتکار کارهای اقتصادی خود را به نام خیریه حضرت زینب (س) پیش می برد.

خیریه حضرت زینب (س) در اقدسیه واقع در منطقه یک شهرداری تهران قرار دارد. کاربری این خیریه باغ بود که به نام مادر ابتکار ثبت شده بود.

اما ابتکار با سوء استفاده از موقعیت شغلی خود در شورای شهر، این باغ را در کمیسیون ماده 5 تغییر کاربری می دهد و تبدیل به پهنه مسکونی می کند.

وی سپس آنرا به مجتمع اداری - تجاری تبدیل می‌کند و با تغییر کاربری ارزش این ملک چندین برابر می شود.

در صورتی که بر اساس قانون زمانی که پهنه‌‌ای اداری - تجاری می‌شود باید 60 درصد آن زیر سطح اشغال برود اما ابتکار با استفاده از نفوذ خود صد درصد زمین را زیر سطح اشغال برده و جالب اینکه یک طبقه همکف این خیریه را به پاساژ تبدیل می‌کند.

 

هر چند که این خبر به همراه اسناد مربوطه منتشر شد اما ابتکار اعلام کرد که اینجانب نه به عنوان رییس سازمان حفاظت محیط زیست و نه در موضوعات مرتبط با محیط زیست کشور، بلکه به عنوان معصومه ابتکار و در بحث اتهامات اقتصادی از این خبرگزاری و رسانه‌هایی که زنجیره و دنباله آن هستند به مراجع قضایی شکایت می‌کنم و از ایشان تقاضا دارم برای حفظ اخلاق و آبروی نظام جمهوری اسلامی ایران دستور دهند تا به وضعیت رسانه هایی که سالهاست در کشور خبر را با دروغ و تهمت در آمیخته اند رسیدگی شود.

در هر حال مصاحبه با رسانه های معاند، واردات بنزین و تغییر کاربری یک خیریه به مجتمع اداری- تجاری موضوعاتی است که ابتکار با آنها درگیر بوده و است. درگیری که هیچ ربطی به وظایف وی در سازمان حفاظت از محیط زیست ندارد.

علیرضا تهرانی