بسیاری از مسائل و موارد موجود در دنیا، ثابت است، تغییر در آن یا محال است یا مشکل، اگر هم قرار باشد تغییراتی در شکل و شمایل یا ماهیت آن ایجاد شود، نیازمند یک روند خاص و طولانی است.

عوامل بسیاری برای این منظور نیاز است تا شاید آن تغییری که در نظر است بیفتد، اما برخی در دنیا هستند برای این که تغییر را ایجاد کنند دست به هر کاری می زنند و هم برای خود هزینه های زیادی می تراشند و هم دیگران را به زحمت می اندازند.

کارهایی که آنها انجام می دهند به مانند این است که بخواهند روی زیبای خورشید را با سیاهی خود بپوشانند، آیا شدنی است؟!

ایران اسلامی با مردم خود می درخشد، این درخشش و تلألو نورانی، چشم بسیاری از حسودان و دشمنان را می زند، برخی را هم کور می کند.

اگر می بینید که برخی سران مرتجع عربی منطقه دست به دشمنی می زنند و علیه ایران اسلامی توطئه می کنند، به خاطر همان حسادت و بخلی است که آنها دارند.

امارات اگر خودش بود و خودش، آیا می توانست به خود جرأت دهد که آنگونه در سازمان ملل یاوه گویی کند. سن و سال این دولت شیخک نشین حتی به سن پدر بزرگ های ما هم نمی رسد.

آنها چون از خود هیچ ندارند و از ایران هم یک کینه دیرینه در دل دارند، زیر چتر حمایت آمریکا قرار گرفته اند اما باز هم در مقابل ایران کم می آورند.

این کم آوردن کشورهای حاشیه خلیج فارس، در زمان جنگ عراق علیه ایران، به شدت آنها را سرخورده کرد. پیروزی ایران در دوران دفاع مقدس، تنها شکست صدام نبود، بلکه شکست همه سران کشورهای عربی منطقه را شامل می شد.

همه آن کشورها پشت صدام قرار گرفتند و حمایت های مالی زیادی از او کردند، اما دست آخر چه شد؟ ما ماندیم و صدام به درک واصل شد. سرنوشتی که پروردگار برای دشمنان ایران اسلامی رقم زده است.

فلسطین را ببینید، آیا با آن همه حمایت همراه با دسیسه و توطئه ای که آمریکا و انگلیس علیه مسلمانان و مردم فلسطین تدارک دیدند، توانستند ماهیت فلسطین مظلوم را نابود کنند یا تغییر دهند؟

آیا آن سرزمین موعودی که یهودیان صهیونیست در سر داشتند، شکل گرفته است؟ آیا پروژه نیل تا فرات اسرائیل محقق شد؟

اسرائیل شاید از سوی برخی کشورها رسمیت داشته باشد و در سازمان ملل به عنوان یک کشور شناخته شده باشد، اما چه کسی نمی داند که این کشور جعلی و قلابی است؟

تاریخ را که نمی توان تغییر داد یا جعل کرد، آن هم تاریخ یک سرزمین مقدس که همه دوران تاریخی آن اظهر من الشمس است.

«خلیج فارس» این آبراه مهم تاریخی که از دیرباز حتی آن زمان که یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس هم وجود خارجی نداشتند، خلیج فارس بوده است.

میراث فرهنگی و تمدنی ایران برای مردم دنیا شناخته شده است و خلیج فارس هم یکی از آثار آن میرات تمدنی است.

اما سال هاست که برخی سران کشورهای عرابی خلیج فارس، دشمنی با ایران را پیشه خود کرده اند و در پس این دشمنی حتی به قلب تاریخ هم می پردازند.

از مصادره ابوعلی سینا گرفته تا تاریخ سازی با بهره بردن از آثار باستانی به سرقت رفته ایران تا جعل نام خلیج فارس، همه آنها به خاطر ضعف در ماهیت آنها دارد. قوت ایران در این است که آنها را وادار کرده به یاوه گویی اما حتی جرأت ندارند دست از پا خطا کنند چون می دانند چه بلایی سرشان خواهد آمد.

خلیج فارس همیشه برای سران مرتجع عربی منطقه آینه دق بوده است، جلوی چشمشان است، حتی می توانند آن را از پنجره کاخ های خود ببینند و هنگامی که چشمشان به خلیج فارس می افتد، این نام بر روی آبهای خلیج فارس حک شده است.

اما باز هم آنها تلاش می کنند نام خلیج فارس را تحریف کنند و خلیج عربی را بر آن بگذارند اما بیهوده بودن این کار سال هاست اثبات شده حتی در مدارس و دانشگاه های این کشورها هم نام جعلی خلیج عربی را به کار می برند، اما راه به جایی نبرده و نخواهند برد.

ورق ورق کتاب های تاریخی مورخین از این خلیج با نام خلیج فارس یاد کرده اند و همه مجامع و سازمان های بین المللی هم آن را خلیج فارس می دانند.

همه نقشه های موجود در دنیا، برای این فرو رفتگی آبی از نام خلیج فارس استفاده می کنند و در دروس تاریخ و جغرافیای دنیا هم نام آن خلیج فارس است.

خلیج فارس و مترادف‌های آن در دیگر زبان‌ها، اصیل‌ترین نام جغرافیایی و نامی است بر جای مانده از کهن‌ترین منابع، که از سده‌های پیش از میلاد بطور مستمر در همه زبان‌ها و ادبیات جهانی استفاده شده ‌است و با پارس، فارس، ایران و عجم ـ نام‌های ایران ـ و معادل‌های آن در دیگر زبان‌ها گره خورده ‌است.

در اسناد به جا مانده از بسیاری از تمدن‌های گذشته این گونه بیان شده که سرزمین‌های جنوب خلیج فارس که شامل قطر، شمال عمان، امارات متحده عربی، شرق عربستان و کویت می‌شده اصلاً وجود نداشتند و به ایران تعلق داشته‌اند و بنا بر این، خلیج فارس جزو آبهای داخلی ایران به حساب می‌آمده و به همین علت یونانیان به آن سینوس پریسیکوس گفته‌اند.

سینوس پریسیکوس نام خلیج فارس در نقشه تاریخی بطلمیوس است.

 ریچارد دالتون، سفیر سابق انگلیس در تهران در این زمینه گفته است: «بدون هیچ تردیدی نام درست جغرافیایی آن در طول تاریخ خلیج فارس است.»

هر چند نیازی به تأیید افرادی مانند سفیر سابق انگلیس در ایران نیست، اما در هر صورت در این زمینه انصاف را رعایت کرده است.

بارها در خبرهای شنیده یا خوانده اید که شرکت های هواپیمایی منطقه از نام خلیج فارس استفاده نمی کنند و حتی در نقشه های دیجیتالی خود در هواپیما از نام خلیج یا خلیج عربی بهره می برند. در حالی که مسافران هواپیما هنگامی که از روی خلیج عبور می کنند می دانند که در آسمان خلیج فارس به پرواز در آمده اند.

تا کنون چندین اطلس در بر دارنده نام و نقشه‌های کهن از خلیج فارس منتشر شده که نشان می‌دهد که نام خلیج فارس در همه نقشه‌های کهن بکار رفته است. در کتاب اسناد نام خلیج فارس، میراثی کهن و جاودان، به جزئیات کامل این اطلس‌ها اشاره شده است. از کهن‌ترین این اطلس‌ها بطور نمونه می‌توان به نقشه جهان از أناکسیماندر (۶۱۰–۵۴۶ ق. م)، (Anaximander)، جغرافیدان یونانی که در کتاب Kleinere schriften، اثر (Joachim Lelewel (1836 بازسازی شده‌ است، نقشه جهان هکاتئوس (۵۵۰–۴۷۶ ق. م)، (Hecataeus)، از سرشناس‌ترین جغرافیدانان یونانی، و به نقشه جهان بطلمیوس (۱۶۸–۹۰ م)، (Claudius Ptolemy) منجم و جغرافیدان مشهور اسکندریه و نخستین کسی که اطلسی شامل ۳۶ نقشه از نقاط مختلف جهان تهیه کرده است اشاره نمود.

در میان کشورهای حاشیه خلیج فارس، حتی پیش از انقلاب اسلامی هم، سلطان نشین عمان، روابط خوبی با ایران داشته است. در نزد افکار عمومی ایران اسلامی هم نقش بسته که عمان یک کشور همسایه دوست است که تاکنون هیچ اقدامی علیه ایران انجام نداده و می توان به آن تا اندازه ای اعتماد کرد.

اما او هم، یا خود و یا این که تحت تأثیر فشارهای دیگر کشورهای عربی مرتجع منطقه نام خلیج فارس را از مونیتورهای هواپیماهای مسافربری خود حذف کرد.

شرکت هواپیمایی دولتی «عمان ایر» از این‌که در نقشه پرواز داخل هواپیما از عنوان «خلیج فارس» استفاده شده، عذرخواهی کرد. این شرکت هواپیمایی دستور داده هر چه سریع‌تر این نقشه ‌از مانیتورهای هواپیما حذف و سپس تصحیح شود.

عمان یک کشور بی طرف در منطقه خلیج فارس است، سران این کشور تلاش کرده اند تا با هیچ کشوری کدورتی نداشته باشند اما تحریف نام خلیج فارس و پاک کردن نام آن از نقشه هواپیمای مسافربری، نشان بی طرفی است؟

سران کشورهای عربی منطقه دست به هر کاری بزنند، خلیج فارس،خلیج فارس است. نمی توان خورشید را پنهان کرد.