روزنامه «الرأی» کویت به اتهام توهین به ایران جریمه شد

روزنامه الرأی کویت اعلام کرد وزارت رسانه این کشور این روزنامه را به اتهام توهین به ایران جریمه کرده است.

روزنامه «الرأی»، نوشت که دادستانی رسانه و مطبوعات کویت سردبیر و شماری از روزنامه نگاران این روزنامه را احضار و اعلام کرده مطالبی در این روزنامه منتشر شده که روابط بین المللی ایران و جمهوری اسلامی ایران را به خطر می‌اندازد.

 این روزنامه در مقاله‌ای که روز سه شنبه (امروز) منتشر کرده اعلام کرد که این شکایت مربوط به 4 مطلبی است که در روزهای 8، 10 و 12 ژوئن گذشته در این روزنامه منتشر شده و ایران را به جاسوسی از کویت متهم کرده و نقش تهران در منطقه را در چند یادداشت و گزارش بررسی کرده بود.

این روزنامه در گزارش خود نوشته که همواره دیدگاه ایران در موضوعات منطقه‌ای را منعکس کرده و ضمن اینکه یک خبرنگار مستقر در تهران دارد در بازنشر نظرات و واکنش‌های سفارت ایران در کویت در خصوص برخی مطالب منتشر شده در این روزنامه دریغ نکرده است.

الرأی در ادامه نوشته که سفارت ایران از این روزنامه شکایت نکرده و با مسائل رسانه‌ای به صورت رسانه‌ای برخورد کرده است.

روزنامه کویتی تأکید کرد در حالی وزارت رسانه این کشور «الرأی»، را به آسیب رساندن به روابط تهران و کویت متهم کرده که اتهامات مطرح شده در گزارش‌های الرأی بارها از سوی مسئولان سیاسی نیز مطرح شده است.

این روزنامه نوشته: موضوعاتی که در گزارش‌های تحلیلی الرأی درباره وضعیت منطقه منتشر شده خیلی کمتر از آن چیزی است که در بیانیه‌ اخیر یا بیانیه‌های پیشین شورای همکاری خلیج فارس [که کویت هم عضو آن است] مطرح شده است.

این روزنامه افزود: اگر وزارت رسانه گمان می‌کند این گزارش‌ها می‌تواند به روابط دو کشور آسیب برساند پس با وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و خبرگزاری‌های رسمی کشورهای عضو که بیانیه‌های ضد ایرانی را منتشر می‌کنند چه برخوردی خواهد کرد؟ آیا قرار است الرأی را به دلیل انتشار بیانیه‌ها و اظهارات سران سیاسی و وزرای خارجه کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز جریمه کند؟