اطلاعی از ریاست نجفی بر ستاد روحانی ندارم

علی صوفی عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره انتخاب محمدعلی نجفی به‌عنوان رئیس ستاد انتخاباتی روحانی، گفت: من مطلب جدیدی در این رابطه نشنیدم و این بحث از قبل مطرح بوده و انتظار می‌رود چنین حکمی صادر شود.

صوفی درباره فعالیت اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری، خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبها ستاد مستقلی در این رابطه تشکیل نخواهند داد و به ستاد روحانی در انتخابات کمک می‌کنند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت درباره انتخابات شوراها، اظهار کرد: شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها،  بطور متمرکز فعالیت می‌کند.

صوفی درباره روند سازوکار جدید شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، خاطرنشان کرد: کارگروهی که زیر نظر حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی تبریزی برای تعیین ترکیب شورا در نظر گرفته شده بود کارش رو به اتمام است و احتمالاً هفته آینده قطعی می‌شود.

وی افزود: ترکیب شورای سیاست‌گذاری دقیقاً مشخص نیست اما سه نفر از اعضای فراکسیون امید به این ترکیب اضافه ‌می‌شود و پیش‌بینی من این است اعضای شورا حدود 40 نفر باشند.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره بیانیه 7 حزب اصلاح‌طلب که از شورای سیاست‌گذاری خارج شده بودند، گفت: بیانیه‌ای در این زمینه صادر شد ولی در روند کار شورای سیاست‌گذاری تأثیری ندارد. تلاش ما این است که حدالمقدور نارضایتی‌ها برطرف شود و همه در کنارهم باشند اما با این‌حال روند شورای سیاست‌گذاری ادامه دارد.

صوفی با اشاره به اینکه کار شورای سیاست‌گذاری ربطی به نظر احزاب ندارد و نظر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در این زمینه ملاک بود، خاطرنشان کرد: نظر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات همراهی با شورای سیاست‌گذاری است و اینکه چند حزب از شورای سیاست‌گذاری خارج شده‌اند مسئله درونی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات است ولی از بیرون تلاش می‌کنیم بین احزاب وفاق ایجاد شود.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت درباره فعالیت حزب متبوعش در انتخابات سال آینده‌، تصریح کرد: «اتحاد ملت» بنا ندارد در رابطه با انتخابات کار خاصی انجام دهد و تابع شورای سیاست‌گذاری هستیم.