دستگیری یک گروه تروریستی مسلح در مریوان

 در پی اتحاد و تغییر رویکرد گروهک‌های ضدانقلاب کُردی برای انجام اقدامات تروریستی مشترک با استفاده از ظرفیت گروه‌هایی در داخل و اعزام تیم‌های نظامی کوچک به داخل کشور، تعدادی از اعضای این گروه تروریستی با پشتیبانی و حمایت سرکردگان گروهک اقدام به اعزام یک تیم 2نفره به داخل استان کردستان (شهرستان مریوان) با هدف انجام اقدامات تروریستی کرده بود که در تاریخ‌های 26 و 28 شهریور ماه اعضای تیم و نفرات پشتیبان کننده آنها که 2 نفر می‌شدند، دستگیر شدند و تمامی وسایل و تجهیزات آنها کشف شد.

سرپرستی این تیم تروریستی فردی با نام مستعار شوان است که از طریق بیراهه‌های مرزی، وارد محدوده شهرستان مریوان شده و قصد داشته طی مدت حضور خود در داخل کشور ضمن جمع‌آوری کمک‌های مالی، نسبت به ساماندهی مرتبطین داخلی و طراحی برای اقدامات تروریستی برنامه ریزی کند.

این تیم که همزمان با گروهک تروریستی پ.ا.ک. در راستای انجام اقدامات تروریستی در ارتباط بوده، پس از حضور در یکی از خانه‌‌باغ‌های حومه روستای ساوجی شهرستان مریوان، قصد داشت با پشتیبانی 2 نفر از عناصر داخلی فعالیت‌های تروریستی خود را آغاز کند که اعضای آن پیش از دست زدن به هر اقدامی دستگیر شدند.

تجهیزات به‌دست آمده از این گروهک تروریستی عبارتند از، سه قبضه اسلحه کلاشینکف، 16 تیغه خشاب و تعداد زیادی گلوله، دوربین دید در شب، کیسه خواب، لباس فرم گروهک و گوشی‌های موبایل.

 هفته پیش بود که مصطفی هجری، دبیرکل حزب دموکرات کردستان  به بی‌بی‌سی فارسی گفت، پیشمرگه‌‌های حزب او در کردستان ایران با نیروهای دولتی وارد جنگ مسلحانه شده‌اند.