توضیح مقام ارشد سپاه درباره حقوق مدافعان حرم

سردار «عبدالله عراقی» جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه صبح امروز در مراسم وداع و تشییع پیکرهای شهیدان «محمدرضا الوانی» و «سجاد زبرجدی سهراب» که در دفاع از حرم اهل بیت به شهادت رسیدند، اظهار داشت: مردان صادق، با خدا عهد و پیمان بستند و گروهی از آنها "من قضی نحبه" شدند و بر عهدی که بستند وفا کردند.

وی افزود: سال گذشته در سوریه و حلب در منطقه بسیار سختی گیر کرده بودیم؛ منطقه‌ای که در آن ارتفاعی به بلندی 50 متر در سه کیلومتر وجود داشت که بر بلندای آن دشمن با سد کردن حرکت مدافعین حرم، وضعیتی هم چون شلمچه ایجاد کرده بود.

سردار عراقی با بیان اینکه دشمن با موشک‌های 23میلی متری مانع حرکت مدافعین حرم شده بود، عنوان داشت: به همین خاطر زمانی که دنبال تعدادی داوطلب می‌گشتیم تا خط شکنی کنند، محمدرضا الوانی اولین نفری شد که داوطلبانه تکبیرگویان به سمت دشمن حرکت کرد و پشت سر او نیروها حرکت کردند و بدین شکل خط شکسته شد و مدافعین حرم بر جاده حلب - حمام مسلط شدند.

وی با تاکید براینکه این عزیزان شبانه روز در منطقه حضوری فعال داشتند، تصریح کرد: هرچند عزیزانی را در دفاع از حرم اهل بیت از دست داده‌ایم اما با این وجود چنانچه ولی امر ما فرمان دهد، همه ما فدایی خواهیم شد زیرا معتقدیم این لباس پاسداری لباس کفن ما است و باب شهادت در جبهه اسلام نیز بسته نیست.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه اضافه کرد: ما همچنان در برابر استکبار جهانی می‌ایستیم زیرا استکبار جهانی که در راس آن‌ها آمریکا و اسرائیل قرار دارند همواره برای ما مانع تراشی می‌کنند؛ به همین خاطر اعلام می‌کنیم سینه سپر کرده و گوش به فرمان ولایت در هر جبهه‌ای که باز شود برای ما مانند کربلا و شلمچه خواهد بود.

وی با بیان اینکه وقتی ولایت فرمان دادند جبهه مقاومت باید تقویت شود برای ما شلمچه، شام و عراق فرقی نمی‌کند، عنوان کرد: ننگ و نفرین بر کسانی که در خلوت‌های خود و در فضای مجازی می‌گویند اینها برای پول می‌روند؛ در حالی که این عزیزان به غیر از حقوق مصوب سازمانی، مبلغ دیگری دریافت نمی‌کنند و این هم به این دلیل است که ما وظیفه‌مان ادامه دادن راه اباعبدالله است.