آغاز رزمایش دریایی ایران و پاکستان

پس از هماهنگی‌های لازم بین فرماندهان ناوگروه چهل و سوم نیروی دریایی راهبردی ارتش و نیروی دریایی پاکستان، رزمایش مشترک دریایی بین این دو کشور با محوریت امداد و نجات دریایی در آبهای سرزمینی پاکستان در بندر کراچی آغاز شد.

تمرین‌های متعددی طی این رزمایش مشترک از جمله تمرین تجسس و نجات، تبادل عمودی بالگرد، تمرین‌های مخابراتی با استفاده از پرچم، چراغ، رادیوتلگرافی و همچنین صورتبندی و ترکیب‌های مختلف یگان‌های شناور ایران و پاکستان برابر سناریوهای از پیش تعیین شده برگزار شد.

در این رزمایش چهار فروند یگان شناور نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناو پشتیبانی رزمی لاوان، ناوهای موشک انداز فلاخن و خنجر، ناو پشتیبانی کنارک و همچنین یک فروند بالگرد AB  این نیرو حضور داشتند.

همچنین در طول مدت حضور ناوگروه چهل و سوم نیروی دریایی راهبردی ارتش در بندر کرتاچی پاکستان برنامه های متعددی از جمله دیدار فرماندهان این ناوگروه با فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی پاکستان و بازدید از یگان های شناور یکدیگر در راستای تبادل آموزشی و تعاملات دریایی برگزار شد.

ناوگروه چهل و سوم نیروی دریایی ارتش از روز سه شنبه ششم مهرماه پس از حضور در آبهای سرزمینی پاکستان در بندر کراچی این کشور پهلو گرفت.