تطهیر چهره آموزش خصوصی توسط دولت

مطلب رستمی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: تصمیم دولت برای پولی کردن آموزش جدی است از این‌رو هر روز مصاحبه می‌کنند و با شعارهای فریبنده بدنبال تطهیر چهره آموزش خصوصی هستند.

وی ادامه داد: قشر ضعیف جامعه برای ورود به دانشگاه در یک رقابت نابرابر قرار دارد و قشر مرفه جامعه هر روز با استفاده از امکانات بهتر قشر ضعیف را از دانشگاه دورتر می‌کند و دولت به جای اتخاذ سیاست هایی برای حمایت از قشر مستضعف جامعه به دنبال پولی کردن دانشگاه است.

این فعال دانشجویی ادامه داد: سیاست کم‌کردن سنوات از دولت قبل آغاز شده و در این دولت پولی کردن سنوات دنبال می‌شود. هر روز در دانشگاه کیفیت خدمات رفاهی و آموزشی پایین‌تر می‌آید و دانشجویان ضعیف برای هزینه‌های تحصیل خود مشکل بیشتری دارند.

رستمی تاکید کرد: نمایندگان مجلس که در موسم انتخابات در شعارهای حمایتی از دانشجو و دانشگاه از هم پیشی می‌گرفتند امروز باید به کمک دانشجویان بیایند و جلوی اجراء این قانون را بگیرند. این‌گونه سیاست‌ها باعث سرخوردگی قشری می‌شود که هر روز در معرض خشونت‌های مختلف هستند و با مشکلات متعدد معیشت مواجه‌اند. آنها برای تغییر آینده خود تحصیل را انتخاب کردند. حالا بعلاوه نامعلومی آینده شغلی با مشکل پولی شدن هزینه آموزش نیز مواجه شده‌اند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران اضافه کرد: شعار انقلاب اسلامی حمایت از قشر مستضعف بوده است اما متاسفانه این سیاست‌ها نیز هر روز انقلاب را از مسیر اصلی خود دور می‌کند.

وی در ادامه به استیضاح وزیر آموزش پرورش به علت خصوصی سازی آموزش اشاره کرد و گفت: این حرکت اقدامی کاملا درست بوده و امید است به دور از لابی‌های سیاسی این اقدام به نتیجه برسد.

رستمی در خاتمه اظهار داشت: اقدام بعدی برای مقابله با جریان سیاست‌ها نولیبرالی باید استیضاح وزیر علوم باشد. امام خمینی فرمودند که دانشگاه باید تحول کشور باشد اما از این سیاست‌ها تبدیل شدن دانشگاه به بنگاه اقتصادی بیرون می‌آید.