پول های پرداخت شده نجومی  باید مسترد شود

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان طی سخنانی پس از ارائه گزارش رئیس دیوان محاسبات درباره حقوق‌های نامتعارف اظهار داشت:‌ از رئیس و کارکنان دیوان محاسبات به خاطر ارائه این گزارش که با دقت، وسواس و امانت آن را تهیه کردند و برای بخش‌های مختلف مدیریتی کشور هم لازم بود، تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی افزود: دیوان محاسبات در این گزارش حقوق‌های مدیران نهادهای مختلف کشور، نیروهای مسلح و نهادهای زیر نظر مقام معظم رهبری را هم مورد بررسی قرار داد و به نتیجه رسید و گزارش آن را تقدیم کرد؛ این گزارش در سه بخش حقوق‌های نامتعارف،‌ پاداش‌های نامتعارف و وام‌های نامتعارف تدوین شده بود که به نظر می رسد گزارش کاملی بود و می‌تواند پایه کار برای اصلاحات قانونی و نیز پیگیری موضوع باشد.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: از بین صد هزار مدیری که در حال حاضر در کشور خدمت می‌کنند حدود 390 تا 400 مدیر از حقوق نامتعارف برخوردار بودند که دیوان محاسبات پرونده‌ای را برای هر یک از آنان تشکیل داد و 50 میلیارد ریال تاکنون از حقوق‌های نامتعارف پرداخت شده به خزانه مسترد شده است و مابقی این ارقام هم باید مسترد شوند.

لاریجانی با تأکید بر اینکه پول‌های غیرمتعارف و نادرستی که برخی از مدیران دریافت کردند لکه‌ای برای سیستم مدیریتی کشور بود، گفت: همه این ارقام باید مسترد شوند و همچنین با مدیران متخلف در این زمینه باید برخورد شود، امیدوارم گزارش دیوان محاسبات درباره حقوق‌های نامتعارف منشأ اصلاحات اساسی در کشور شود و افراد نتوانند سوءاستفاده کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گزارش دیوان محاسبات درباره حقوق‌های نامتعارف می‌تواند موضوع و ابعاد تخلف را کاملا روشن کند، به نظر می‌رسد پیگیری و اصلاح این مسئله امر مهمی است که دیوان محاسبات باید آن را انجام دهد.