هرگاه سازشکارها و لیبرال‌ها در این کشور حاکم شدند نوکر شدیم

سرلشکر پاسدار محسن رضایی پیش از ظهر امروز در کنگره 1880 شهید کهگیلویه و بویراحمد با بیان فداکاری‌هایی که در جنگ صورت گرفت، اظهار کرد: مادران رزمندگان فرزندان 20 ساله خود را سربند «یا فاطمه(س)» می‌زدند و آنها را برای دفاع از کشور آماده شهادت می‌کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شهدای ما برای پول، مقام، مسکن و ماشین به جبهه نرفتند بلکه آنها برای دفاع از میهن و همچنین امر ولی به جبهه‌ها رفتند تا اقتدار امروز را داشته باشیم.

* اقتدار کشور ناشی از توکل بر خدا، وجود رهبری توانا و مردم است

رضایی با بیان اینکه جنگ سختی داشتیم و همه قدرت‌ها پشت سر صدام بودند، بیان کرد: غنیمت‌های زیادی از کشورهای مختلف داشتیم به طوری‌که از فرانسه هواپیما و از شوروی تانک و از انگلیس اسلحه به غنیمت گرفتیم و آلمان‌ها نیز صدام را مجهز به بمب شیمیایی کردند.

این فرمانده 8 سال دفاع مقدس با بیان اینکه چنین جبهه جهانی روبه‌روی یک کشور قرار گرفته بود، افزود: بعد از 8 سال همین شهدا سرزمین‌ها را آزاد کردند و معلوم بود که فداکاری‌ها و زحمت‌های زیادی کشیده شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه رمز موفقیت ملت ایران 3 منشأ دارد از خداوند متعال به عنوان منشأ اول و از رهبری و مردم به عنوان دیگر سرمنشأ دیگر موفقیت کشور یاد کرد و گفت: عامل دوم این اقتدار، امام راحل و کلام امام جماران بود که امروز آن را در رهبری معظم انقلاب مشاهده می‌کنیم.

وی از مردم به عنوان ضلع سوم این مثلث نام برد و گفت: این جنگ تا مردمی نشد، برنده نداشتیم و در سال اول که عده‌ای مردم را تحویل نمی‌گرفتند در 4 عملیات موفق نبودیم.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: امروز گمشده‌ای را پس از 13 سال شکست در برابر قدرت‌ها به دست آوردیم و روی پای خود ایستاده‌ایم که این اقتدار از خدا، رهبری و مردم ناشی می‌شود.

* نیازمند اقتدار انقلابی در همه ابعاد هستیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه هرگاه در این کشور سازشکارها و لیبرال‌ها حاکم شدند ما نوکر شدیم، تصریح کرد: اگر بازرگان و بنی‌صدرها نبودند این جنگ به‌وجود نمی‌آمد، زیرا اگر اینها نبودند دشمن طمع نمی‌کرد که علیه ما جنگ راه بیاندازد.

وی خاطرنشان کرد: باید اذعان کرد که لیبرال‌ها جنگ را درست کردند و انقلابی‌ها جنگ را تمام کردند. آنها دو دستی کشور را تحویل دادند اما انقلابی‌ها سرزمین‌ها را آزاد کردند.

رضایی با تأکید بر اینکه نیاز به اقتدار انقلابی در همه ابعاد داریم، افزود: اقتداری که در سیمای رهبری دیده می‌شود باید از صدر تا ذیل در کشور وجود داشته باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کشور 80 میلیون نفری داریم که جمعیت آن برابر با کل جمعیت منطقه خلیج فارس است و در ثانی اقوام بزرگی مانند قوم لر در کنار زاگرس داریم که همواره تاریخ‌ساز بوده‌اند لذا باید با این ظرفیت‌ها و منابع عظیم کشور را با اقتدار ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان سرسختی داریم و رقبایی نیز در منطقه برای ما به وجود آمده‌اند، بیان کرد: امروز دشمن ما عربستان بوده و ترکیه رقیب ما به شمار می‌رود، لذا باید بتوانیم از دفاع مقدس درس بگیریم و با بودن دشمنان و رقیبان سرسخت، کشور را با اقتدار انقلابی اداره کنیم.

* پارتی‌بازی، تبعیض و فساد را باید با اقتدار انقلابی ریشه‌کن کرد

رضایی با طرح این سوال که چگونه باید فساد را در کشور از بین برد، خاطرنشان کرد: تنها با اقتدار انقلابی، فساد و قاچاق از بین نمی‌رود بنابراین باید پارتی‌بازی و تبعیض و سایر مفاسد را با این نیرو از بین برد.

وی با اظهار تأسف از اینکه امروز 50 درصد زندانی‌ها مواد مخدری هستند، گفت: با اقتدار انقلابی باید چنین مشکلاتی را حل کنیم و مهمترین پیام مادران و پدران و همسران شهدا این است که در کشور چنین مواردی نباشد.

رضایی با بیان اینکه شک ندارم اگر امروز شهدا اینجا بودند یک حرف بیشتر نمی‌زدند، شهدا می‌گفتند راهی که برای شما هموار کردیم ادامه دهید، شهدا می‌گفتند راه امام و رهبری را ادامه دهیم و از مسیر اصلی منحرف نشویم.

وی بیان کرد: در 8 سال دفاع مقدس در مسائل نظامی بیشتر از اقتصاد تحریم بودیم اما توانستیم به قدرت اول منطقه تبدیل شویم و موشک با برد 2 هزار کیلومتر و پهپاد بسازیم؛ به گونه‌ای وقتی که ما توانستیم چنین کارهایی انجام دهیم و انرژی هسته‌ای داشته باشیم چرا نباید بتوانیم مشکلات دامداری و کشاورزی خود را حل کنیم.

* دشمن از ادامه‌دار بودن راه شهدا در کشور ترس و واهمه دارد

رضایی در ادامه با بیان اینکه در همین هفته دفاع مقدس بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان غوغایی به راه انداختند و ابهام‌هایی ایجاد کردند، افزود: همه ترس آنها این است که راه شهدا در کشور ادامه پیدا کند و آنها می‌ترسند ایران به غیر از ابعاد نظامی، در اقتصاد هم قدرت شود و تمدن بزرگ اسلامی ایجاد کند.

این فرمانده 8 سال دفاع مقدس با بیان اینکه بعضی می‌گویند چرا بعد از پیروزی خرمشهر از مرز عبور کردید، خاطرنشان کرد: اگر از مرز عبور نمی‌کردیم صدام امروز زنده بود زیرا آمریکا به دنبال این بود که جنگ 40 تا 50 سال طول بکشد و ما با هم سرشاخ باشیم تا هم صدام و هم ما در یک جنگ فرسایشی نابود شویم.

وی گفت: اگر از مرز عبور نمی‌کردیم هم صدام و هم شوروی دفن نمی‌شدند و همین موجب شد که آمریکا به عراق حمله کند و در باتلاقی گرفتار شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز آمریکایی‌ها پشت سر عربستان قرار گرفته‌اند و روزی خواهند دید که وهابیت بدتر از داعش آبروی آنها را خواهد برد.

رضایی با بیان اینکه آمریکا از صدام و داعش درس نگرفت و الان پشت سر وهابیون آل‌سعود قرار دارد، خاطرنشان کرد: حرف ایران این است که چرا وارد مرزهای کشور مستقلی مثل سوریه و یمن می‌شوید؟!

وی افزود: حرف دوم ما این است که کشورها استقلال خود را حفظ کنند و نوکر آمریکا و اسرائیل نشوند و حرفی انسانی است و سوم اینکه ما می‌گوییم چرا نباید در کشوری مثل عربستان مردم‌سالاری باشد و مردم آن خودشان سرنوشتشان را تعیین کنند؟!