آمریکایی‌ها با تروریسم بازی می‌کنند

 علی لاریجانی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان قم که به مناسبت هفته ناجا با حضور فرماندهان انتظامی استان برگزار شد، با اشاره به ابعاد مختلف حادثه عاشورا اظهار کرد: در طول تاریخ کمتر‌ حادثه‌ای همچون عاشورا اثرگذاری ویژه داشته است، در حالی که جنگ‌های بسیاری در جهان رخ داده و امروز از آنها به عنوان وقایع متعارف تاریخی یاد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه حادثه عاشورا انقلابی درونی در بشریت ایجاد کرده است، افزود: عاشورا تنها به شیعیان اختصاص ندارد و برای کسانی که به آن نزدیک می‌شوند انقلابی درونی ایجاد می‌کند، در حالی که جنگ‌های تاریخی انقلاب درونی در انسان ایجاد نمی‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنبه‌های تحول‌آفرین و عمیق حادثه عاشورا تصریح کرد: آنچه که موجب نابودی دشمنان می‌شود شکستن حریم ولایت است، لذا این حریم باید برای اهل بیت(ع) و ولایت حفظ شود.

وی به بصیرت‌آفرینی حادثه عاشورا برای بشریت اشاره کرد و کمال انسان‌ها را بعد دیگری از پاسداشت ولی‌الله دانست و گفت: غضب الهی مشمول کسانی می شود که حریم ولایت را نگه نمی‌دارند و امروز نیز برخی حرمت این مهم را رعایت نکرده و زمین خوردند.

لاریجانی سرنوشت شوم بعثی‌ها در پی بی‌حرمتی به دوستداران اهل‌بیت(ع) را یادآور شد و افزود: قطعاً داعش و النصره نیز که تو‌هین‌های زیادی به اهل بیت(ع) و دوستداران ایشان کرده‌اند از صفحه روزگار محو خواهند شد.

وی با اشاره به تلاش‌های برخی جریان‌های بین‌المللی برای حفظ تروریسم در منطقه ادامه داد: اظهار این گروه‌ها برای مقابله با تروریسم دروغی بیش نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به هم‌پیمانی 60 کشور با آمریکا برای مبارزه با تروریسم در منطقه گفت: این جریان قریب به دو سال است که مبارزه با تروریسم در عراق را آغاز کرده، اما نتیجه اقدامات آنها چه بوده است در حالی که اگر حمایت‌های ایران و حشدالشعبی نبود کی فلوجه آزاد می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها با تروریسم بازی می‌کنند، به برگزاری کنفرانس هرتزلیا با حضور مقامات آمریکایی و مطالب مطرح شده در این کنفرانس اشاره کرد و افزود: یکی از مقامات رژیم صهیونیستی در این نشست گفته که در صورت سرکوب داعش باید به سرعت با النصره ارتباط برقرار و آنها را حفظ کرد، با این شرایط آیا بازی غربی‌ها با تروریسم دروغ است.

لاریجانی با اشاره به تلاش سعودی‌ها برای تضعیف حزب‌الله با تحریک برخی کشورهای عربی تصریح کرد: با توجه به اینکه تاکنون تعرضی از طرف تروریست‌ها متوجه رژیم صهیونیستی نبوده و عکس این مساله نیز اتفاق نیفتاده است پس آتش تروریسم در منطقه از سوی خود آن‌ها شکل گرفته و به همین خاطر تلاشی برای خاموشی آن نمی‌کنند.

وی با تاکید بر شکل گیری جریان خبیث چندرویی در منطقه برای مبارزه با اسلام و پیروان اهل بیت(ع) گفت: این جریان با حمایت برخی برای مبارزه با اسلام واقعی و اهل‌بیت(ع) ایجاد شده اما نهایتاً به سرنوشت شومی دچار می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی امنیت، اقتدار و سرافرازی ایران در بین کشورهای ناامن منطقه را به دلیل محبت به اهل‌ بیت(ع) دانست و افزود: مجلس طی سال‌های اخیر با نگاه استراتژیک به امنیت، با چشمی بینا تمهیدات ویژه‌ای را برای تقویت بنیه دفاعی اندیشیده و اقتدار نیروهای نظامی را مورد تاکید قرار داده است.

وی نقش امنیت در آرامش عمومی و آبادانی کشور را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به شرایط مطلوب امنیتی در قم افزود: با توجه به شرایط قدسی شهر قم امنیت باید با آداب آن در این شهر شکل گیرد و امروز هم امنیت و هم احساس امنیت در این شهر وجود دارد.

لاریجانی آرامش را در قم فراگیر دانست و با تاکید بر ضرورت تلاش تمام دستگاه‌های استان برای پایداری امنیت تصریح کرد: امروز شاهد حرکت تکاملی در نیروهای نظامی هستیم و عملکرد پلیس قابل ارزیابی است و برای تحقق امنیت پایدار همه باید با نیروهای نظامی همراهی و همکاری کنند.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان در کشور آرامش پادگانی ایجاد کرد، به دیدگاه ایجاد سازمانی برای توسعه فکری انسان‌ها اشاره کرد و افزود: این تفکر باید در کشور شکل گرفته و همه به آن پایبند بوده و احساس مسؤولیت کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به ماموریت‌های نیروی انتظامی اظهار کرد: نیروی انتظامی با وجود اینکه نیازمند ورزیدگی و توانایی بالایی است اما امروز شاهدیم که این نیرو در حال طی مسیرهای تکاملی است.

وی با اشاره به نقش نیروی انتظامی در اجرای قانون و ایجاد آرامش، بر نیاز کشور به پرش اقتصادی قوی تاکید کرد و گفت: قاچاق عارضه بدی است و با وجود اقدامات گسترده امروز شاهد کاهش آن به 15 میلیارد دلار هستیم.

لاریجانی نقش ویژه نیروی انتظامی در مبارزه با قاچاق کالا را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: از آنجایی که صنایع با وجود قاچاق کالا با مشکل مواجه شده و نمی‌توانند روی پا بایستند، اگر می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی را در کشور محقق کنیم باید با قاچاق کالا به طور جدی مقابله کنیم.

وی با اشاره به چالش‌های موجود در کشور، کمبود بودجه عمرانی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: امسال پیش بینی رشد پنج درصدی را داریم که در پی رشد فروش نفت محقق خواهد شد در حالی که در برنامه ارائه شده به دولت نرخ رشد هشت درصد پیش بینی شده بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جهش فروش نفت پس از توافق هسته‌ای از یک میلیون بشکه به 2.5 میلیون بشکه گفت: برای اینکه بتوانیم نرخ رشد پیش بینی شده در برنامه را محقق کنیم باید سرمایه‌گذاری سنگین داخلی و خارجی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه برای تحقق نرخ رشد هشت درصدی نیازمند سالانه 200 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری هستیم، افزود: رشد سرمایه گذاری در کشور نیازمند مجاهدت، اصلاح مسیر و صیانت از سرمایه‌گذار است.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های شهر قم اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت توجه به گردشگری مذهبی در این شهر گفت: قم در زمینه‌های صنعتی و گردشگری قابلیت‌های فراوانی دارد و می‌تواند به قطبی صنعتی تبدیل شود و باید در این راستا گام‌های جدی برداشته شود.

وی با اشاره به تعریف نزدیک به 70 میلیارد دلار خط اعتباری توسط بانک‌های خارجی خاطرنشان کرد: دولت روسیه هم وام‌های ارزان قیمتی تعریف کرده و استان‌ها می‌توانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شهرداری قم می‌تواند برای تکمیل خطوط مترو از وام‌های ارزان قیمت و خطوط اعتباری استفاده کند، افزود: در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی باید کمیته‌ای در استان تشکیل شده و از قابلیت‌های فراهم شده استفاده شود.