رئیس‌جمهور به استان البرز می رود

سیدحمید طهائی پیش از ظهر امروز در هفدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، به سرشماری نفوس و مسکن اشاره کرد و با تاکید بر لزوم مشارکت همگانی در اجرای این طرح ملی اظهار داشت: براساس شاخص‌ها استان البرز در زمره استان‌هایی است که پوشش اینترنتی بالایی دارد، بنابراین جمعیت زیادی به خدمات اینترنت دسترسی دارند و انتظار می‌رود آحاد جامعه در ثبت اطلاعات خود همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به سطح بالای سواد در استان تصریح کرد: دستگاه‌ها و سازمان‌های اداری در اجرای این طرح باید پیش‌قراول باشند و مدیران با مسئول دانستن خود در امر سرشماری نسبت به ثبت اطلاعات کارکنان متبوع و مراجعان در ثبت اطلاعات همکاری داشته باشند.

استاندار البرز ادامه داد: استان تازه تاسیس البرز بیش از سایر استان‌ها به آمار اولیه نیازمند است و باید اطلاعات دقیقی از نفوس و مسکن داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه بعد از تشکیل استان شاهد اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن هستیم و از این حیث موضوع حائز اهمیت است، افزود: ثبت این اطلاعات می‌تواند البرز را در سطح ملی به جایگاه واقعی خود برساند.

طهائی افزود: آموزش و پرورش استان با توجه به گستره جمعیت دانش‌آموزی از جمله جامعه هدف مهم در اجرای این طرح است و انتظار می‌رود مانور ویژه‌ای در این زمینه صورت پذیرد.

استاندار البرز با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس‌جمهور به استان البرز گفت: سفر رئیس‌جمهور به استان البرز، سی و دومین سفر حجت‌الاسلام روحانی و هیئت دولت به‌شمار رفته و انتظار می‌رود مسئولان پیشنهادات خود را در حوزه‌های مختلف ارائه دهند.

وی با بیان اینکه هر یک از معاونان مسئولیت اجرای بخشی از امور را عهده‌دار شده‌اند، افزود: تلاش بر این است بیشترین بهره‌مندی را از سفر رئیس‌جمهور به استان البرز داشته باشیم و دستاوردهای این سفر برگ زرینی در تاریخ وقایع استان سرافراز البرز باشد.