کمک توافق هسته ای به تیره ترین قدرت نظامی ایران!

روزنامه آمریکایی نیویورک پست در گزارشی با عنوان "کمک توافق هسته ای به تیره ترین قدرت نظامی ایران" نوشت: اکنون توافق هسته ای چیزی است که در ایران مورد حمایت رهبران دینی این کشور نیز قرار گرفته است و باید گفت، توافق برجام برای نظام ایران، بدترین گزینه هم نبوده است، زیرا این توافق به شدت موجب قدرتمند تر شدن قدرت نظامی سپاه شده است.

 

 

این روزنامه  آمریکایی افزود: «طبق آخرین تحقیقات که در روز سه شنبه توسط موسسه دفاع از دموکراسی در واشنگتن انجام شده است، بدست آمد که سپاه ایران یکی از آنهایی است که بیشترین منفعت را از توافق برجام کسب کرده است. در سال 2015 که توافق برجام امضا شد، این نیروی نظامی ایران به شدت قدرت را خود را نیز افزایش داد و فعالیت های مهمی را نیز در منطقه به نتیجه رساند. سپاه ایران با کنترل 40 درصد از اقتصاد کشور، توانسته است که بعد از امضای برجام، اوضاع اقتصادی خود را نیز ارتقا بخشد.»

 

 

 

نیویورک پست افزود: «نیروی سپاه قدس ایران نیز به شدت در حال صدور ایدئولوژی انقلاب به سرتاسر جهان می باشد و اکنون به شدت در سوریه و یمن، لبنان حضور دارد. بخش دیگری از سپاه ایران، نیروهای بسیج هستند که فعالیت های آنها داخلی بوده که حتی زنان زیادی در ایران که با حجاب پوشیده نیز هستند، عضو این گروه می باشند.»

 

 

این روزنامه در ادامه نوشت: «خزانه داری آمریکا تاکنون 25 کمپانی و 25 نفر و دو موسسه  که ارتباط نزدیکی با سپاه داشته اند را تحریم کرده است که تحقیقات اخیر نشان میدهد نزدیک به 229 کمپانی فعال و در ارتباط مستقیم با سپاه می باشند. به طور کلی باید گفت، توافق هسته ای موجب کاهش تحریم های سپاه هم شده است.»

 

 

نیویورک پست در پایان افزود: «این موسسه تحقیقاتی روشن کرده است که برجام از نظر مالی به نفع سپاه بوده است. اکنون تحقیقات نشان میدهند که رئیس جمهور آینده و کنگره باید مسیر خود را تغییر دهند و به سرمایه گذاران خارجی فشار بیاورند تا وارد معامله با ایران نشوند.

سوال اینجاست که آیا هیلاری و یا ترامپ به این توصیه عمل می کنند یا نه؟»