ظریف باید عذرخواهی کند

حسین‌علی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در صحن علنی امروز چهارشنبه 14 مهر ماه ضمن تشکر و قدردانی از اقدام موثر و خوب ظریف به دلیل عدم دیدار با وزیر اقتصاد آلمان گفت: اما بنده تذکری نیز نسبت به وزیر امور خارجه کشورمان دارم.

 

وی ادامه داد: دو نوع رفتار با یک برخورد صورت گرفت، دهقان وزیر دفاع در قابل اظهارات خود نسبت به مجلس در مورد پایگاه هوایی نوژه به صورت کتبا از خانه ملت عذرخواهی کرد.

 

حاجی دلیگانی تاکید کرد: اما ظریف در جلسه روز یکشنبه به مجلس توهین کرده بود نیز باید به صورت کتبا و رسما از مجلس عذرخواهی کند.

 

علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس که در غیاب لاریجانی اداره ساعاتی از مجلس را برعهده گرفته است در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی گفت: همان روز یکشنبه در جلسه ظریف به صورت کتبا و شفاها عذرخواهی کرد و اعلام داشت که اگر توهینی صورت گرفته بنده عذر می‌خواهم.

 

وی تاکید کرد: وزیر امور خارجه کشورمان وزیر اقتصاد آلمان را نپذیرفت که این اقدام پسندیده‌ای بود البته رئیس مجلس نیز وی را به حضور نپذیرفت.

 

مطهری با اشاره به اظهارات وزیر اقتصاد آلمان گفت: وی اعلام داشته بود که تنها به شرط آنکه ایران رژیم صهیونیستی به رسمیت بشناسد به کشورمان خواهد آمد اما وی با آمدن به ایران شرط خود را زیر پا گذاشت.

 

نایب رئیس دوم مجلس بیان داشت: البته وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرد که حرف‌های بنده تحریف شده بود، اما وی رفتار متکبرانه‌ای داشت که لازم بود با آن برخورد شود.