معاون ظریف به یمن رفته و انصارالله را تحریک کرده!

روزنامه «الوطن»، عربستان در شماره روز پنجشنبه 10 اکتبر (امروز 15 مهر) مدعی شده «حسین جابری انصاری» معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران اوایل هفته جاری سفر کوتاهی به «صنعا» پایتخت یمن داشته است.

این روزنامه به نقل از یک منبع آگاه مدعی شده که جابری انصاری اوایل هفته جاری با رهبران انصار الله در صنعا دیدار کرده و بر حمایت ایران از این گروه تأکید کرده است.

الوطن همچنین معاون وزیر خارجه ایران را به تحریک انصار الله در ادامه درگیری‌ها و عدم همکاری با تلاش‌های بین المللی برای حل بحران یمن متهم کرده و افزوده: جابری انصاری از حوثی‌ها [انصار الله] خواسته هرچه سریعتر از تشکیل دولت جدید با همکاری انصارالله و کنگره مردمی خبر دهند.

این روزنامه نزدیک به دربار عربستان ادعا کرده که در پی این دیدار، شکافی در رهبری انصار الله ایجاد شده و برخی از آنها خواهان ادامه همکاری با ایران هستند اما شماری دیگر معتقدند ایران هیچ حمایت مادی از انصار الله نکرده و باید در زمینه نیازهای مالی مانند پرداخت حقوق‌ها به یمنی‌ها کمک کند.

این در حالی است که معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران سوریه و اوضاع کنونی در حلب راهی ژنو و بروکسل شده است.

لازم به ذکر است یکی از سخنگویان اتحادیه اروپا اعلام کرد که «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه 11 مهر ماه با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران درباره حلب تلفنی گفت‌وگو کرده است.