از عضویت تهران در این سازمان جلوگیری کنید!

 گروهی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا با بیان این که عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی می‌تواند در اعمال تحریم‌های جدید علیه تهران مانع ایجاد کند، از واشنگتن خواستند با درخواست ایران برای عضویت در این سازمان مخالفت کند.

به نوشته روزنامه «وال استریت ژورنال»، «پتر روسکام» و «دیو ریچرت» از اعضای جمهوری‌خواه و «خوان وارگاس» و «گریس منگ» از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج‌شنبه با ارسال نامه‌ای به «مایکل فرومن» نماینده این کشور در سازمان تجارت جهانی، از وی خواسته‌اند در برابر تلاش‌های ایران برای عضویت در این نهاد ایستادگی کند.

در بخشی از این نامه عنوان شده است که عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی تهران را قدرتمندتر کرده و ضمنا «توانمندی ما برای مقابله با حمایت ایران از تروریسم، نقض حقوق بشر، برنامه موشک‌های بالستیک و دیگر فعالیت‌های غیرقانونی این کشور را به صورت جدی با دشواری مواجه می‌کند.»

هر چهار نفری که این نامه را امضا کرده‌اند، از مخالفان توافق هسته‌ای بوده‌اند.

به نوشته وال‌استریت ژورنال، مقامات ایرانی در مورد درخواست این نمایندگان اظهار نظری نکرده‌اند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفته است که کاخ سفید در حال حاضر کمکی به عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی نکرده است.

وی می‌گوید: «روند عضویت در سازمان تجارت جهانی بر اساس اجماع است و تا الان، چندین کشور با انتصاب یک رئیس برای کارگروه عضویت ایران، مخالفت کرده‌اند. ایالات متحده هم در حال حاضر از معرفی یک رئیس، حمایت نمی‌کند.»