روحانی هشدارهای اصلاح‌طلبان را جدی بگیرد

مجید محتشمی دبیرکل حزب اصلاح‌طلب آزادی درباره ورود اصلاح‌طلبان و حزب متبوعش به انتخابات سال آینده گفت: همانطور که از زبان برخی افراد درجه اول جریان اصولگرا یا اصلاح‌طلب مطرح می‌شود از اواخر بهمن‌ماه تقریباً استارت اولیه برای انتخابات 96 زده می‌شود و ورود به این عرصه از هم اکنون زود است.

محتشمی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان تاکنون روحانی را در فهرست خودشان برای انتخابات ریاست‌جمهوری دارند، گفت: در عین حال روحانی باید هشدارهای اصلاح‌طلبان درباره حمایت مشروط از خود را جدی گرفته و در مقطع باقی‌مانده فعلی و یا در انتخابات دور دوم نخبگان اصلاح‌طلب را در مراکز اجرایی و تصمیم‌سازی به کار بگیرد.

عضو جبهه اصلاح‌طلبان در پاسخ به این پرسش که برخی اصلاح‌طلبان از لزوم معرفی آلترناتیو در کنار روحانی برای انتخابات سال آینده سخن می‌گویند، گفت: دو قطبی‌کردن گزینه ریاست جمهوری در اردوگاه اصلاح‌طلبان به اعتقاد من سازنده نیست و احتمال وقوع شکست را پیش‌بینی می‌کنم چراکه در این صورت نمی‌توان نظر جمیع احزاب و گروه‌ها را برآورده کرد.کماکان و بدون هیچگونه مماشات روحانی می‌تواند نامزد اصلاح‌طلبان باشد و از هم اکنون افق تعیین کننده‌ای بین اصلاح‌طلبان برای حمایت از روحانی وجود دارد.

دبیرکل حزب آزادی درباره سازوکار شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و خروج برخی احزاب از این شورا، گفت: در زمان انتخابات مجلس دهم در اسفند سال گذشته برخی احزاب و نخبگان نتوانستند به شورای سیاست‌گذاری ورود کنند و در سازوکار این شورا یک بازنگری لازم است. در شورای سیاست‌گذاری تعداد افراد غیرحزبی زیاد است و این مسئله منشأ گله‌گذاری شده که باید به نحو مطلوبی توسط رئیس دولت اصلاحات حل و فصل شود.

وی افزود: هم‌اکنون در کنار شورای عالی سیاست‌گذاری، کمیته انتخابات احزاب اصلاح‌طلب با مسئولیت محسن رهامی در حال فعالیت است و از حزب آزادی هم دعوت شده در این کمیته حضور داشته باشد.