زمین خود را ببخشید تا در دانشگاه استخدام شوید!

شفیعی با بیان اینکه هرکس یک هکتار زمین مجاور دانشگاه بزرگمهر را به دانشگاه اهدا کند، در مقابل یک نفر از اعضای خانواده به صورت شرکتی در دانشگاه مشغول به کار می شود، گفت: کل دانشگاه هشت هکتار  و نیم است و برای توسعه فضای آموزشی، ورزشی و آزمایشگاهی نیاز به فضای بیشتر داریم.

 

وی افزود: زمین های اطراف دانشگاه شخصی هستند و با توجه به خشکسالی و کمبود آب این زمین های کشاورزی به بیابان تبدیل شده اند، بنابراین تصمیم گرفتیم با توجه به کمبود فضا و نیرو در واحد خدمات، در صورت عملیاتی شدن در ازای گرفتن یک هکتار زمین در مجاورت دانشگاه یکی از اعضای خانواده اهدا کنند زمین را به صورت شرکتی در دانشگاه استخدام کنیم. 

 

رئیس دانشگاه بزرگمهر قاین تصریح کرد: سه وزارت خانه آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و درمان و آموزش عالی سرفصلی برای خرید زمین ندارند و اجازه این کار را نمی دهند؛ یک بار از هیات امنای دانشگاه درخواست داشتیم تا از محل درآمد اختصاصی دانشگاه یک مقدار زمین تهیه کنیم که با این موضوع مخالفت شد؛ در صورتی که در آمد اختصاصی جزو بودجه های متمرکز دانشگاه است و در این زمینه سخت گیری می شود. 

 

شفیعی خاطرنشان کرد: سیاست وزارت خانه ها این است که زمین ها باید یا اهدا شوند و یا از سمت راه و شهرسازی و منابع طبیعی واگذار شود.