برادر روحانی دارای اتهاماتی است که باید به آن رسیدگی شود

گروه سیاسی- حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، بورخوار و میمه در مجلس در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با بیان اینکه اینجانب و 2 نماینده دیگر مجلس درباره تخلفات «حسین فریدون» برادر حسن روحانی نامه ای به رئیس جمهور نوشتیم گفت: متاسفانه به رغم گذشت 2 نامه از تاریخ نگارش و ارسال نامه هنوز پاسخی به ما داده نشده است.

 

وی با بیان اینکه حسین فریدون دارای اتهاماتی است که باید به آنها رسیدگی شود، افزود: هر چند که این اتهامات از سوی مراجع مربوطه در حال بررسی است اما ما نمایندگان خواستار ممانعت ورود این فرد به نهاد ریاست جمهوری شدیم تا تکلیف اتهامات وی مشخص شود.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: متاسفانه رئیس جمهور تا کنون درباره اتهامات برادرش هیچ موضع گیری نکرده است.

حاجی دلیگانی با تاکید بر اینکه ما پیگیر پاسخ رئیس جمهور به نامه خود هستیم، افزود: گفته می شود برخی از این اتهامات مالی است و باید بصورت دقیق رسیدگی شود.

ناصر سراج در حاشیه همایش سراسری قوه قضائیه در هشتم تیر ماه امسال با انتقاد از عملکرد حسین فریدون، انتصاب صدقی بعنوان مدیرعامل بانک رفاه را ناشی از فشار فریدون دانست و گفت: درباره موضوع مدیرعامل بانک رفاه که اخیراً نیز فیش حقوقی وی جنجال‌سازی شده است، گزارش تخلف کلان وی در زمان تصدی‌گری در بانک ملی را نیز داشتیم ولی با فشار آقای حسین فریدون و لابی‌گری وی این فرد در سمت مدیرعامل بانک رفاه قرار گرفت.

علی صدقی مدیر عامل معزول بانک رفاه که از سال 94 مدیر عامل این بانک شده بود، حقوق چند صد میلیون تومانی دریافت می کرد.

وی در اسفند ماه سال گذشته 200 میلیون تومان باعناوین مختلف و مبالغ قابل توجه در سایر ماه ها دریافتی داشت.

صدقی از دوستان فریدون است که به دلیل دریافتی های غیرمتعارف از بیت المال، اوایل تیرماه از سمت خود عزل شد.