شرکت‌های ایرانی برای مشارکت و اجرای طرح‌های توسعه‌ای سریلانکا آماده‌اند

حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان روز دوشنبه و در دیدار با «مای تری پالا سیریسنا» رئیس جمهور سریلانکا که در حاشیه اجلاس سران مجمع گفت‌و‌گوی ‏همکاری‌های آسیا در بانکوک انجام شد، گفت: ایران و سریلانکا همواره روابط خوبی داشته اند و هیچ مانعی در مسیر توسعه روابط دو کشور وجود ندارد.

رئیس جمهور با اشاره به اشتراک نظر ایران و سریلانکا در بسیاری از موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: دو کشور همواره در مجامع بین المللی در کنار هم بوده و از مواضع یکدیگر پشتیبانی کرده‌اند.

روحانی تصریح کرد: پس از برجام و لغو تحریم‌ها، فرصت مناسبی برای ارتقاء سطح روابط دو کشور بویژه در حوزه اقتصادی فراهم آمده است.

وی در ادامه خشونت و افراطی‌گری را معضلی در منطقه برشمرد و گفت: خشونت و افراطی‌گری عامل اصلی درگیری‌ها و تنش ها در بسیاری از جوامع است و باید همه گروه‌ها، اقوام، طوایف و پیروان مذاهب را برای تحمل و مدارا و گفت وگوی محترمانه با یکدیگر تشویق کنیم.

مای تری پالا سیریسنا رئیس جمهوری سریلانکا نیز در این دیدار با تاکید بر عزم راسخ کشورش برای توسعه روابط با ایران در همه زمینه ها، گفت: توسعه روابط با ایران برای ما بسیار حائز اهمیت است.

رئیس جمهور با تاکید بر گسترش روابط ایران با سریلانکا، اظهارداشت: شرکت‌های ایرانی برای مشارکت و اجرای طرح‌های توسعه‌ای سریلانکا آماده‌اند. روابط دو کشور برپایه مودت و دوستی بنا شده و ایران نقش عمده ای در طرح های توسعه سریلانکا داشته است.

رئیس جمهوری سریلانکا همچنین با قدردانی از نقش ایران در برقراری صلح و ثبات در سریلانکا گفت: ایران ثابت کرده که درک بسیار خوبی از مشکلات و معضلات منطقه و سریلانکا دارد.

مای تری پالا سیریسنا با ابراز خرسندی از سفرش به تهران در آینده ای نزدیک، گفت: ما مصمم به توسعه همکاری ها با ایران در همه عرصه ها بویژه در حوزه های انرژی و کشاورزی هستیم.