سازوکار اصولگرایان در انتخابات 96 از زبان حدادعادل

غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز (دوشنبه) در حاشیه مراسم ختم والده حجت‌الاسلام حیدر مصلحی در حکیمیه تهران درباره ارزیابی خود از جلسات وحدت اصولگرایان اظهار داشت: اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم به وحدت خوبی رسیدند، به خصوص در تهران و آن تجربه چراغ راه آینده اصولگرایان است.

وی افزود: اگرچه ما (اصولگرایان) در تهران موفق نشدیم، اما این ناشی از تفرقه اصولگرایان نبود، بنابراین آن وحدت در جای خود صحیح و موثر بود و ضعف ما از جاهای دیگر بود و امیدواریم با حفظ وحدت قبلی ضعف‌های خودمان را در آینده جبران کنیم.

حداد عادل در پاسخ به این پرسش که اصولگرایان در بررسی گزینه‌ها به چه نتیجه‌ای رسیده‌اند، گفت: هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم، اما بالاخره مشورت‌هایی با دوستان صورت دادیم تا به نحو شایسته‌ای در انتخابات حضور یابیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که شنیده شده است برخی شخصیت‌های همچون لاریجانی و ضرغامی احتمال دارد برای انتخابات 96 کاندیدا شوند، تصریح کرد: اینها همه گمانه‌زنی است و البته هنوز زود است چون فصل انتخابات نرسیده است.

حدادعادل درباره چگونگی سازوکار ائتلاف اصولگرایان خاطرنشان کرد: کم‌وبیش شروع شده است وانشاءالله روز به روز محکم‌تر شود.

وی ادامه داد: جامعه روحانیت همواره نقش مهم خود را در سازوکار ائتلاف اصولگرایان داشته است. بنابراین همه تشکل‌ها و قشرهای اصولگرا باید با یک وحدت بیش‌تری در انتخابات 96 حاضر شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی نیز بر این اساس که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چه تأثیری بر انتخابات سال 96 ایران خواهد داشت، تأکید کرد: برای ما نتیجه انتخابات آمریکا فرقی نمی‌کند، چراکه هر دو کاندیدا در مورد فشار بر ایران یکسان هستند. بنابراین ما باید دست به زانوی خود گرفته و با توکل بر خدا از جا بلند شویم.