گزارش۶ماهه اجرای برجام نهایی شد

سیدحسین نقوی حسینی ، با اعلام نهایی شدن تهیه گزارش ۶ ماهه اجرای برجام در کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی، اظهار داشت: این گزارش امروز بعد از ظهر در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارائه و قرائت می شود.

وی افزود: پس از بررسی و تصویب گزارش در صحن کمیسیون، این گزارش تا آخر هفته به هیات رئیسه مجلس تحویل داده می شود تا برای قرائت در صحن علنی بهارستان در نوبت قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سرفصل های این گزارش گفت: گزارش کمیته هسته ای درباره روند ۶ ماهه اجرای برجام در هفت بخش شامل مقدمه، تعهدات ایران، تعهدات ۱+۵، تحریم های گذشته، تحریم های جدید، ارزیابی روند اجرا و پیشنهادات کمیسیون تنظیم شده است.

به گفته نقوی حسینی، تنظیم گزارش ۶ ماهه روند اجرای توافق هسته ای، بر اساس دو گزارش سه ماهه ارائه شده از سوی وزارت امور خارجه، بازدیدهای میدانی، گزارش های مکتوب دستگاه های مرتبط با اجرای برجام و شروط مدنظر در ابلاغیه رهبر معظم انقلاب و مصوبه شورای عالی امنیت ملی تهیه شده است.

گفتنی است، کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی مجلس روز گذشته با حضور سیدعباس عراقچی رئیس ستاد اجرای برجام در وزارت خارجه تشکیل جلسه داد تا آخرین وضعیت اجرای برجام و لغو تحریم ها ارزیابی شود.