توضیح وزیر اطلاعات برای جلوگیری از نفوذیها

گروه سیاسی_ حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و بورخوار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با اشاره به موضوع سوال خود، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و حسن نوروزی نماینده رباط ‌کریم از حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات درباره اقدامات این وزارتخانه در برخورد با پروژه نفوذ گفت: این سوال قبلا در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مطرح شد و وزیر با حضور در کمیسیون توضیحاتی ارائه کرد که برای ما قانع کننده نبود و به همین دلیل سوال در صحن مجلس اعلام وصول شد تا مطرح شود.

 

به گزارش افکار نیوز؛ وی با اشاره به اقدامات و فعالیت های سازمانهای جاسوسی بخصوص دشمنان نظام افزود: مقوله نفوذ همه جانبه توسط دشمنان برنامه ریزی شده است و آنها در همه زمینه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی دینی، مذهبی و امنیتی قصد نفوذ دارند.

 چهره شاخص فراکسیون اصولگرایان مجلس افزود: هدف از نفوذ این است تا نظام را از درون دچار استحاله کنند. چرا که آنها از طرق جنگ و مقابله به نظام نتوانستند به اهداف خود برسند.

حاجی دلیگانی گفت: هدف دشمنان نظام و سرویس های جاسوسی این است مهره های خود را در گلوگاهها و جاهای تصمیم ساز مهم بر سرکار بیاورند تا حامی منافع آنها بوده و با سیاست های آنها همخوانی داشته باشند.

وی اضافه کرد: دشمنان می خواهند افرادی در جاهای حساس کشور ما بر سر کار باشند تا ارزشهای نظام، استقلال، اقتدار و امنیت ایران برایش مهم نباشد بلکه این مقوله ها با مرام و کردار آنها هماهنگ شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: یکی از اهداف پروژه نفوذ ادغام کردن اقتصاد، سیاست و فرهنگ و مسائل اجتماعی ما با کشورهای بیگانه است و اگر امروز می بینیم که اقتصاد، سیاست، فرهنگ، مسائل اعتقادی و ارزش و اجتماعی ما دچا بیماری شده علتش این است مسئولین گذشته در این جایگاهها دارای روحیه انقلابی و جهادی نبودند.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه هم اکنون دشمنان بر روی پروژه نفوذ سرمایه گذاری کردند، افزود: مقام معظم رهبری هم بارها در این زمینه هشدار دادند و سوال ما از وزیر اطلاعات این است که در جهت شناسایی و جلوگیری از نفوذ که چه اقداماتی انجام دادند؟ و برنامه وزارت اطلاعات برای جلوگیری از استقرار افراد نفوذی در گلوگاهها و مراکز حساس چیست؟.

وی تصریح کرد: این سوال در نوبت مطرح شدن در صحن مجلس قرار دارد و وزیر باید با حضور در صحن مجلس پاسخ قانع کننده ای در این زمینه ارائه کند.

 

علیرضا تهرانی