پس از برجام فرصت‌ها مثل سونامی به سمت ما می‌آید!

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در دهمین همایش نخبگات فردا در سالن اجلاس سران گفت: هر انسانی اگر از شاخص‌های نخبگی برخوردار باشد نمی‌تواند در برابر مسایل ساکت باشد و حتما موضع می‌گیرد.

به گفته وی، یک نخبه باید دغدغه معیشت و فرهنگ هموطن خود را داشته باشد و اگر مسئولیتی گرفت خداپسندانه آن را انجام دهد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه انقلاب ما فلسفه سیاسی جدیدی ارائه کرد، گفت: اگر انقلاب ما بی محتوا بود اینقدر دنیای استکبار در برابر ما قد علم نمی‌کرد، می‌بینید که این انقلاب نظام سیاسی جهان را به چالش می‌کشد و به همین دلیل دشمنی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: پس از برجام در شرایط غیر قابل باور قرار گرفتیم به طوری که فرصت‌ها یکی پس از دیگری مثل سونامی به سمت ما می‌آید، زیرا طرف مقابل دیده که این ملت اراده پیشرفت دارد.

صالحی خاطرنشان کرد: بعد از برجام قرار شد عضو یک بخش بین المللی به نام ایتر شویم که در رابطه با نیروگاه گداخت است و پاسخ نهایی بشر برای تولید انرژی نامحدود است، در بعد فنی دستاورد بزرگی در برجام داشتیم و هیچ چیزی در صنعت هسته ای از دست نداده‌ایم، ولی هرچقدر شرح می‌دهیم برخی نمی‌شنوند یا نمی‌خواهند بشنوند. یک بیمارستان هسته‌ای و پروژه‌های تولید رادیو اکتیو در دست داریم. آیا صنعت هسته ای متوقف یا کند شده است؟