پشت پرده القای  استعفای وزیر ارشاد

گروه سیاسی_  صبح امروز چهارشنبه اسماعیل کوثری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز گفت که موضوع استعفای علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مطرح نیست بلکه موضوع تغییر وی مطرح است.

 

به گزارش افکار نیوز؛ در همین راستا بعدازظهر امروز حسن روحانی رئیس جمهور سید عباس صالحی را به عنوان سرپرست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب کرد.

 

علی جنتی نامه ای به رئیس جمهور نوشت که در هیچ قسمتی از نامه از استعفاء حرفی به میان نیامده است.

 متن نامه به شرح زیر است؛

جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی

رئیس جمهور محترم

با سلام و احترام

اینجانب افتخار دارم که در طول ۵۰ سال گذشته با جنابعالی رابطه دوستی صمیمانه داشته و در مقاطع مختلف همکاری داشته ام و همواره از افکار و اندیشه های و سجایای اخلاقی شما بهره گرفته ام.

لازم می دانم قبل از هر چیز از حسن اعتماد جنابعالی و عنایت مقام معظم رهبری نسبت به اینجانب برای تصدی گری مسئولین خطیر وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی تشکر و سپاسگزاری نمایم.

در طول سه سال گذشته تلاش کردم در اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید با استفاده از همه ظرفیت های موجود و معاونان و مدیران متعهد و کارآمد برنامه ریزیی را که برای اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی تقدیم کردم جامه عمل بپوشانم و دراین زمینه موفقیت های چشمگیری به دست آمد.

در اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری حمایت از نیروهای جوان و مسئول در بخش های مختلف فرهنگی و هنری در دستور کار قرار گرفت و در این زمینه گام های مثبتی برداشته شد.

و در جهت تقویت جبهه فرهنگی انقلاب اقدامات متعددی صورت گرفت. بسیاری از اصحاب فرهنگ و هنر که به نوعی دچار سرخوردگی و دلسردی بودند با سیاست های نظام و دولت تدبیر و امید همراه شدند و ثمره آن رونق بخشیدن به حوزه کتاب و کتابخوانی، گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی، تقویت کانون های فرهنگی و هنری مساجد، گسترش فعالیت های هنری و سینمایی و سامان بخشیدن به وضعیت مطبوعات و رسانه ها و فعالیت های فرهنگی بین المللی بوده است.

از این نامه جنتی کاملا مشخص است که وی استعفاء نداده بلکه برکنار شده است.