ستاد مبارزه با فساد برای مبارزه با فساد صندوق فرهنگیان فعال شود

لطف‌الله فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به تغییرات در کابینه روحانی و برکناری سه وزیر اظهار داشت: واقعیت این است که کلیت دولت کارآمدی لازم را ندارد و نتوانسته است وعده‌های خود را محقق کند و از سوی دیگر توقع مردم بهبود وضعیت اقتصادی و صنعتی کشور است. 

فروزنده با اشاره به عملکرد وزارت ارشاد و فاصله گرفتن از برخی ارزش‌ها ادامه داد: سوال ما این است که کجای تغییر سه وزیر تدبیر و عقلانیت است و این در حالی است که این افراد دولت قبل را برای این مسائل زیر سوال می‌بردند در حالی که امروز سه وزارتخانه با سرپرست اداره می‌شود. 

*نفوذ جریان دوم خردادی و اهداف انتخاباتی علت تغییر سه وزیر

سخنگوی جمعیت ایثارگران با اشاره به دلایل تغییر سه وزیر تصریح کرد: عدم کارآمدی، نفوذ جریان دوم خردادی و اهداف انتخاباتی از دلایل این تغییر است و مهم‌ترین این دلایل نیز عدم اجرای وعده‌هاست. 

وی با اشاره به دلایل تغییر وزیر آموزش و پرورش به موضوع فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخت و افزود: فساد صندوق فرهنگیان مطرح است و این یکی از دلایل استیضاح بود که می‌تواند یکی از دلایل عزل آقای فانی هم باشد، بنابراین نمایندگان باید درباره این مسئله شفاف‌سازی کنند. 

*ستاد مبارزه با فساد به ریاست جهانگیری برای مبارزه با فساد صندوق فرهنگیان فعال شود

فروزنده تاکید کرد: وزیری که کنار رفته باید خودش هم پیگیر این موضوع باشد و پاسخ بدهد و از سوی دیگر قوه قضاییه و ستاد مبارزه با فساد که آقای جهانگیری همواره از آن صحبت می‌کند امروز باید وارد عمل شود.

وی در پایان یادآور شد: دولت به خاطر حفظ اعتبار خود باید دستور شفاف‌سازی درباره فساد این صندوق را بدهد و با عوامل این فساد برخورد کند چراکه کناره‌گیری کفایت نمی‌کند.