گزارش عجیب پایگاه آمریکایی درباره شرط ایران برای آزادی نمازی!

پایگاه آمریکایی "بلیز" (Blaze) با انتشار گزارشی تحت عنوان "ایران برای آزادی گروگان های آمریکایی ابراز تمایل کرد؛ البته در صورتی که آمریکا پول های بیشتری بفرستد" مدعی شده است ایران به دنبال دریافت "باج" برای آزاد ساختن سیامک نمازی و دیگر جاسوسان آمریکایی است.

 

این پایگاه آمریکایی عنوان می کند: «چند روز پس از محکوم شدن یک تاجر ایرانی آمریکایی و پدر او به ده سال زندان در ایران، مقامات ایرانی می گویند که مایل به آزاد کردن آن ها تنهابه یک شرط هستند: اینکه آمریکا میلیاردها دلار به عنوان باج برای آزادسازی آن ها پرداخت نماید.

 

یکی از رسانه های خبری ایران که وابسته به سپاه این کشور است گزارش کرده است که مقامات ایران تصمیم دارند منتظر بمانند و ببینند که آمریکا میلیاردها دلار برای آزادی سیامک نمازی و پدرش پرداخت خواهد کرد یا خیر.»

 

پیش از این نیز پایگاه خبری شبکه "فاکس نیوز" آمریکا (Fox News) با انتشار گزارشی تحت عنوان "ایران به دنبال میلیاردها دلار باج برای آزادی گروگان های آمریکایی است" مدعی شده بود که ایران سیامک نمازی و تعدادی دیگر از شهروندان ایرانی آمریکایی را به گروگان گرفته است تا در مقابل آزادی آن ها از آمریکا باج بگیرد!

 

فاکس نیوز نوشت: «بر اساس گزارشات منتشر شده توسط رسانه های دولتی ایران، این کشور به دنبال آن است که در ازای آزادی گروگان های آمریکایی که هنوز در زندان های ایران هستند، میلیاردها دلار دیگر از ایالات متحده دریافت نماید. این موضوع می تواند گفتگوها و انتقادات درباره تصمیم دولت اوباما در اوایل سال جاری [میلادی] برای پرداخت 1.7 میلیارد دلار پول نقد به ایران را تشدید نماید.»