پروسه اصلاح طلبان از فاز عملیاتی تا فاز مظلوم نمایی

گروه سیاسی افکارنیوز- سایت معماری نیوز توسط مدیر مسئولش، پس از انتشار برخی از اسناد محرمانه به نقل از غلامرضا انصاری یکی از اعضای اصلاح طلب شورای شهر تهران به ماجرایی تحت عنوان واگذاری املاک میلیاردی اشاره نمود. نشر این اسناد در کنار صحبت های جناب انصاری همانند بمبی خبری تمام شبکه های اجتماعی به ویژه توئیتر را تحت پوشش خود قرار داده و با هشتگی تحت عنوان#املاک نجومی به تبعیت از ماجرای حقوق های نجومی به بیان اخبار ضد و نقیض پیرامون تخلفات شهرداری تهران و شخص شهردار پرداخته شد. اما آن اسناد محرمانه چه بوده است؟! اسناد منتشر شده صرفا حاوی برخی از پرسش های کارشناسی و نظارتی توسط سازمان بازرسی کل کشور به شهرداری تهران بوده که در 18 مرداد ماه به دست مسئولین ذی ربط رسیده است. نامه هایی که به طور طبیعی برای هریک از نهاد ها و سازمان های دولتی توسط سازمان بازرسی کل کشور ارسال شده و پس از پاسخگویی نهاد مربوطه، ماجرا خاتمه پیدا می کند. ولی این بار قبل از ارائه پاسخ توسط نهادی همچون شهرداری، سایت معماری نیوز و به تبع آن بخش اعظمی از کانال ها و شبکه های اجتماعی گزارش اولیه کارشناس سازمان بازرسی را تحت عنوان اتهامات شهرداری تهران نام بردند تا پروپاگاندای رسانه ای اصلاح طلب تحت لوای کلیدواژه ای همچون املاک نجومی، ماجرای حقوق های نجومی دولت را به دست فراموشی بسپارند.

یاشار سلطانی، ملعبه دست اصلاح طلبان

از آن جایی که یکی از جذابیت های اصلی حوزه خبر و رسانه، دسترسی به ناب ترین و بدیع ترین اخبار به عنوان مرجع اصلی بوده؛ همین امر قابلیت سوء استفاده از رسانه ها را بوسیله احزاب یا شخصیت های کاریزما ایجاد می نماید. آنچه توسط سایت معماری نیوز منتشر شده بی شک در طبقه بندی مدارک محرمانه ای بوده که به وزارتخانه ها و نهادهای مختلف توسط سازمان بازرسی ارسال می گردیده، بنابراین دسترسی چنین سایتی به این مدارک شائبه همکاری برخی از شخصیت های سیاسی را پررنگ می نماید. حتی برخی از شنیده ها حاکی از آن بوده که اسناد معتبر دیگری از دستگاه های نظام جمهوری اسلامی که در جزوی از اسناد طبقه بندی بوده در منزل یاشار سلطانی کشف و ضبط شده است.

 وقتی به مدارک منتشر شده توسط سایت معماری نیوز بیشتر دقت می کنیم، به گزارشی نسبتا مخدوش با آمارهای بعضا اشتباه بر می خوریم که با اشکالات فراوانی همراه است. حضور اسامی افرادی که اصلا در نامه ارسالی بازرسی کل کشور به شهرداری وجود نداشته همراه با قیمت ها و تخفیف های نادرست املاک نمونه های بارزی از انتشار اخبار کذب توسط این سایت می باشد. دسترسی به اسناد محرمانه و همچنین نشر اخبار ضد و نقیض( که طبیعتا مدیر مسئولش از نادرستی اخبار منتشر شده بی اطلاع بوده) به خوبی بیانگر این است که یاشار سلطانی ملعبه دست اصلاح طلبان گردیده است. گرایشات فکری اصلاح طلبانه و همچنین علاقه شخصی پیرامون حوادث و رخداد های شهری موجب شده تا اصلاح طلبان از وی به عنوان یک طعمه در جهت اهداف مغرضانه جناحی خود استفاده نمایند.

استفاده ابزاری از یاشار سلطانی به انتشار اسناد محرمانه توسط اصلاح طلبان منتهی نشده و حتی پس از بازداشت وی نیز ادامه داشته است. با توجه به ماده 698 تعزیرات مجازات اسلامی، یاشار سلطانی بازداشت شده و وثیقه ای 200 میلیونی جهت آزادی موقتش اعلام گردید. پس از اعلام حکم، اصلاح طلبان وارد فاز دوم رسانه ای یعنی مظلوم نمایی شدند. عدم تمکن مالی کافی جهت آزادی یاشار سلطانی و بزرگ نمایی این مطلب توسط شبکه های اجتماعی فضایی کاملا همسو با یاشار سلطانی را در شبکه های اجتماعی به خصوص تلگرام و توئیتر ایجاد نمونه و هشتگ های مختلفی در جهت حمایت وی به راه افتاد. اما آیا واقعیت ماجرا عدم تمکن مالی است؟! پس از چند روز از حکم دادگاه جهت ارائه وثیقه، یک فایل صوتی در فضای مجازی دست به دست شده که پرده از نقشه اصلی برخی از احزاب سیاسی در بهره برداری از بازداشت یاشار سلطانی، بر می دارد. در این فایل صوتی به برد تبلیغاتی بسیار بالایی بازداشت مدیر مسئول معماری نیوز اشاره شده و حتی در قسمتی از آن رسما اعلام می شود که اگر ما وثیقه را تامین بکنیم، شاید دیگر چنین جنبشی در حمایت از وی به راه نیفتد!!! این سخنان به خوبی بیانگر استفاده از ابزاری از فردی رسانه ای توسط برخی از احزاب سیاسی است، فردی که ناخواسته و با اعتماد به جریان فکری خاص وارد بازی جناحی شده است. جریان اصلاحات در مدت بازداشت وی با شروع یک جنگ روانی بسیار شدید، سعی در نمایش دوگانه ای تحت عنوان نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم دارند تا بدین شیوه( در اقلیت بودن و مظلوم نمایی) همراهی قشر عظیم تری از مردم را در اختیار داشته باشند. اظهار نظرهای ضد و نقیضی در خصوص حکم ارائه شده نسبت به یاشار سلطانی صورت گرفته اما بنا به موجب ماده 698 قانون مجازات اسلامی حکم یاشار سلطانی چیست؟! در ذیل عینا حکم صادره پیرامون این ماده قانونی را بیان می کنیم:

«هرکس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله نامه یا شکواییه یا مراسلات یا عرایض یا گزارش یا توزیع هر گونه اوراق چاپی یا خطی با امضا یا بدون امضا اکاذیبی اظهار کند یا با همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت راساً یا به عنوان نقل قول به شخص حقیقی یا حقوقی یا مقامات رسمی تصریحاً یا تلویحاً نسبت دهد، اعم ازاینکه از طریق مزبور به نحوی از انحا ضرر مادی یا معنوی به غیر وارد شود یا خیر، علاوه بر اعاده حیثیت در صورت امکان، باید به حبس از دو ماه تا دو سال یا شلاق تا 74 ضربه محکوم شود.»

آبروی از دست رفته ای که باز نمی گردد؟!

فاز دوم استراتژی اصلاح طلبان که با مظلوم نمایی آغاز شده بود موجب ایجاد بلوایی رسانه ای در شبکه های اجتماعی شده و مصاحبه های متعدد اعضای اصلاح طلب شورای شهر نیز به این ماجرا دامن می زد. همین امر موجب ایجاد کمپین های حمایتی از یاشار سلطانی گردیده به نحوی که در حدود 40 تشکل دانشجویی و برخی از اشخاص حقیقی و حقوقی حمایت خویش را از وی اعلام نمودند. این حمایت ها در فضایی کاملا احساسی در حالی مطرح می شود که کسی دیگر به آبروی ریخته شده توسط سایت معماری نیوز دقت نمی کند. همان طور که پیشتر نیز اشاره شد، بسیاری از اسامی منتشر شده توسط این سایت هیچگونه ملکی را از شهرداری تهران تحت هیچ عنوان دریافت نکرده و بنا بر همین اساس نیز نسبت به سایت معماری نیوز و مدیر مسئولش شکایت نموده اند. مگر در دین مبین اسلام آبروی مومن از حرمت خانه خدا بالاتر نبوده!! پس چرا عده ای با حمایت های احساسی خود از یاشار سلطانی که با نشر اخبار کذب به راحتی با آبروی برخی از اعضای شورای شهر بازی کرده، گناهی بالاتر از تخریب خانه خدا مرتکب می شوند؟! امام صادق(ع) به نقل از رسول خدا فرمودند: "خداوند تبارک و تعالی فرموده است: هر کس دوستی از دوستان مرا خوار کند، در کمین جنگ با من نشسته است". به راستی ما را چه شده است که هیچ گونه اهمیتی به آبروی از دست رفته عده ای از اعضای شورای شهر نمی دهیم و نگاه های جناحی را به حفظ ایمان خویش ترجیح می دهیم. وقتی تحت لوای تهمت، افترا، سخنان غیر مستند که تناقض محتوایی داشته و سندیت آن توسط مراجع ذی ربط اثبات نشده از فردی همچون یاشار سلطانی حمایت می کنیم؛ چه تعبیر و معنایی جز همراهی وی خواهد داشت! کجای دین ما اجازه چنین کاری را می دهد!

سخنی از روی دلسوزی با جبهه گفتمان انقلاب اسلامی

بی شک از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز تنها قشری که همواره داعیه عدالت طلبی و مبارزه با هرگونه فساد را در نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته، فرزندان جبهه انقلاب یا همان اقشار حزب اللهی می باشند. حساسیت نسبت به فساد فارغ از اینکه توسط چه شخصی یا نهادی ایجاد شده؛ طبیعتا امری نیکو و پسندیده است که نه تنها موجب خوشحالی مقام معظم رهبری شده بلکه عنایات حضرت ولی عصر(عج) را نیز در این راه همراه خواهد داشت. فساد ستیزی و عدالت طلبی دو مقوله ای بوده که برای عملیاتی شدن نیازمند بصیرت افزایی نیز می باشد. اگر شائبه های ایجاد شده پیرامون ماجرای تخلفات شهرداری؛ شاخک های حساس قشر عدالت خواه را به حرکت درآورده، چه بهتر است قبل از هرگونه اقدامی منتظر نظر نهایی قوه قضائیه و مسئولین ذی ربط نظارتی شوند. اگر بنا بر حکم قوه قضائیه، در افشای برخی از اسامی مندرج توسط سایت معماری نیوز عامدانه یا غیرعامدانه اشتباهاتی رخ داده باشد و به تبع آن آبروی برخی از مومنین این جامعه ریخته شود، چطور ما در آینده پاسخگوی آنها باشیم!؟ آیا بهتر نیست قبل از هرگونه اظهار نظری(که صد در صد با نگاهی فساد ستیز و نیت پاک قلبی بوده) نسبت به عواقب آن نیز بیندیشیم؟! حضور در منزل یاشار سلطانی و یا حمایت های تلویحی از وی، آن هم قبل از ارائه حکم نهایی دادگاه ممکن است شرمندگی ما را در برابر آبروی ریخته شده دیگران در پی داشته باشد.