بازتاب سخنان روحانی درباره انتخابات آمریکا در آسوشیتدپرس

در این گزارش آمده است: «حسن روحانی رئیس جمهور ایران از رفتار نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا طی مناظرات انتخاباتی، انتقاد کرد.

 

روحانی که روز یکشنبه در سفر به اراک که از شهرهای مرکزی ایران است در حضور مردم این شهر سخنرانی می کرد، عنوان کرد: «شما مناظرات انتخاباتی آمریکا و شیوه صحبت نامزدهای ریاست جمهوری این کشور را دیده اید که چگونه یکدیگر را متهم و مسخره می کنند؟ آیا ما چنین دموکراسی و انتخاباتی را در کشور خودمان می خواهیم؟»

 

در ادامه این گزارش آمده است: «انتخابات ریاست جمهوری ایران در ماه می سال 2017 برگزار خواهد شد. روحانی همچنین گفت که در سفر ماه سپتامبر خود به مجمع عمومی سازمان ملل، از او پرسیده شده است که کدام نامزد ریاست جمهوری آمریکا را ترجیح می دهد و او در پاسخ عنوان کرده است: "باید بد را به بدتر ترجیح دهم یا بدتر را به بد؟"»

 

رئیس جمهور در جمع مردم اراک عنوان کردند: «آمریکایی که مدعی است بیش از 200سال دموکراسی و بیش از 50 سال ریاست جمهوری دارد اما اکنون کشوری بزرگ و صنعتی است که در آن اخلاق وجود ندارد و این امر در مناظرات کاندیداها مشهود است.

 

در سازمان ملل یکی از رهبران از من پرسیدند که کدام یک را ترجیح می‌دهی؟ و من در پاسخ گفتم کدام بد را به بدتر یا بدتر را به بد ترجیح دهم؟ نحوه حرف‌زدن، اتهام زدن، سخن گفتن و تمسخر کاندیداها را دیده‌ایم و این است دموکراسی و انتخابات آمریکاییان اما انتخاب مردم ایران اسلام و همان دین پیامبر(ص) است.

 

ما باید مانع از این شویم که عده‌ای در دنیا دروغ تهمت و فحشا را رواج دهند و باید دانست که ما همه باهم برادریم و ما به ایرانمان و اسلاممان افتخار می‌کنیم.»