کلید روحانی قفل مشکلات جوانان و ورزش را باز نکرد

گروه سیاسی- گودرزی شاید جزو وزرایی بود که شخص روحانی تمایلی به او نداشت اما پس از آنکه سه نامزد این سمت از سوی دولت یازدهم به مجلس معرفی شدند و نتوانستند رای اعتماد لازم را به دست آورند به نظر می رسید روحانی مجبور به انتخاب وی شد و از همان روزهای اول زمزمه های این اختلافات وجود داشت.

به گزارش افکارنیوز، اولین نقد به مدیریت وزارت ورزش و جوانان و شخص محمود گودرزی می توان به استفاده وی از اعضای شورای شهر در فدراسیون های ورزشی مختلف بود، گودرزی سعی کرد با یارگیری از شورای شهر تهران خادم را به کشتی برد و باعث ایجاد مشکلاتی در شورای شهر تهران شد و از سوی دیگر بسیاری از پیشکسوتان و مربیان با این انتخاب ها نارضایتی خود را اعلام کردند.

فوتبال دومین پاشنه آشیل گودرزی بود، او بارها و بارها در طول سه سال مسئولیت اش سعی کرد انتقادات فراوانی به ورزش اول محبوب کشور وارد کند و از هزینه هایی که در فوتال می شود انتقادات تندی کرد، کار به جایی رسید که تقابل وزیر ورزش با فدراسیون فوتبال و کارلوس کیروش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بر کسی پوشیده نبود و این اختلافات باعث بسیار حرف و حدیث ها در فوتبال شد و جبهه سنگینی علیه وی به راه افتاد.

گودرزی در زمینه باشگاه داری نیز خوب عمل نکرد، وی که اختیار دو تیم محبوب پایتخت یعنی استقلال و پرسپولیس را بر عهده داشت با تصمیمات غلط مدیریتی مانند گماشتن یک کشتی گیر مثل خادم در راس یک کار فوتبالی باعث بحرانی جدی شد.

این تصمیم باعث شد استقلال و پرسپولیس هیچ مقامی در طول این سه سال به دست نیاورند و هواداران بی شماراین دو تیم ان را از چشم وزارت ورزش و جوانان ببینند.

دود آتش رفاقت بازی های گودرزی منجر به چشم گودرزی رفت و خاطرمان هست که طرفداران دو آتشه استقلال مقابل وزارت ورزش و جوانان تجمع کردند . تجمعی که بی دلیل با انتخاب مدیریت باشگاه استقلال نداشت که نتیجه نارضایتی استقلالی ها بود.

چالش های گودرزی با اهالی فوتبال آنقدر زیاد شده بود که حتی رقابتی نیز بین او و کفاشیان شکل گرفته بد. گودرزی سعی داشت به همه ثابت کند کفاشیان به درد فدراسیون فوتبال نمی خورد اما امروز به نظر می رسد نه کفاشیان و نه گودرزی در راس مسئولیت های قبلی خود قرار ندارند و تنها دعوا ها و بگو مگو های آنها باعث هدر رفتن وقت و انرژی و بودجه بیت المال شده بود.

گودرزی در سمت دیگر میدان چالش های خود، چالشی بزرگ با اهالی المپیک داشت، اوج این درگیری ها پس از المپیک نمود پیدا کرد به طوری که وزارت ورزش و جوانان پس از برگزاری المپیک در کار فدراسیون ها دخالت کرد اساسنامه مشترک را خود نوشت و این کار باعث شد تا هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک با ارسال نامه ای به معاون اول رئیس جمهور خطر تعلیق ورزش کشور را گوشزد کند.

این اختلافات باعث شد انتخابات کمیته ملی المپیک که انجام شود این کمیته حتی به عنوان اپوزیسیون وزارت ورزش و جوانان عمل کند و در جبهه مقابل این وزارت خانه باشد.

نکته قابل تامل و مهم اما در کارنامه گودرزی نبود جایگاه جوانان بود. یکی از مهمترین مسئولیت های این وزارت خانه کار برای جوانان و ارائه برنامه برای این قشر عظیم کشور بود اما گودرزی همواره در سخنان خود به بهانه کمبود بودجه نتوانست کاری قابل توجه برای جوانان کشور انجام دهد

مشکلات مدیریتی وزارت ورزش و جوانان کار را به جایی رساند که به ظاهر گودرزی از وزارت ورزش و جانان استعفا داد اما این مشکلات نتیجه انتخاب دولت تدبیر و امید است که وعده طرح ها و برنامه های بسیاری برای حل مشکلات جوانان داده بود اما امروز و بعد از سه سال مجبور است وزیر خود را عوض کند تا بتواند در مدت باقی مانده کاری انجام دهد.

مصطفی حسینی