سفرهای طولانی مدت ریاست دانشگاه علم و صنعت به کشورهای خارجی/ سوال از وزیر اطلاعات

گروه سیاسی- جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به سؤال مشترک خود و حسن نوروزی نماینده رباط کریم و حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر از محمود علوی وزیر اطلاعات گفت: محور این سوالات این است که اقدامات وزارت اطلاعات در جلوگیری و برخورد با مصادیق نفوذ در جامعه‌های علمی و فرهنگی کشور چه بوده است؟.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: نفوذ در کشور یک برنامه جدی استکبار و به خصوص برنامه‌های جدی آمریکایی‌هاست که با هدف نفوذ در بین مسئولان تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر کشور و با بهانه‌های مختلف علمی و فرهنگی و هنری این موضوع را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند.

 

کریمی قدوسی گفت: استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها با عناوین برگزاری همایش‌های علمی و همچنین بهانه‌هایی همچون فعالیت در حوزه‌های هنری و فرهنگی کشور از موضوعاتی است که در سال اخیر شدت گرفته است و متأسفانه رفت و آمدهایی شده و قراردادهایی نیز در این حوزه به امضا رسیده است.

وی تصریح کرد: با توجه به این موارد ما از وزیر اطلاعات خواستیم تا با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گزارشی از اقدامات پیشگیرانه وزارت اطلاعات در حوزه نفوذ بیان کند و به سه سوال مهم ما در این زمینه پاسخ دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه یکی از این سوالات سفرهای طولانی مدت ریاست دانشگاه علم و صنعت به کشورهای خارجی است، افزود: سوال این است که این سفرها با چه اهدافی صورت می‌گیرد؟ آیا اهداف علمی و در حوزه مسئولیت ایشان دلیل این سفرها می‌باشد و یا اهداف شخصی؟.

کریمی قدوسی سفر  «جیمز داباکیس» سناتور آمریکایی به ایران را دومین سوال ذکر کرد و گفت: ما از وزیر پرسیدیم که این سفر با پیگیری و اصرار چه افرادی به ایران انجام شده و این فرد چه اهدافی در این سفر دنبال کرد؟

 

وی قرارداد همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با شرکت فرانسوی «گیم کانکشن» و حضور کارشناسان این شرکت در ایران برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای و بررسی آنرا سومین سوال از وزیر ذکر کرد.

عضو فراکسیون ولایت مجلس گفت: این سوالات قبلا در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مطرح شد و وزیر اطلاعات توضیحاتی ارائه کرد که به دلیل قانع نشدن ما از توضیحات وزیر در جلسه علنی روز یکشنبه 25 مهر در صحن مجلس اعلام وصول شد و در دستور کار مجلس قرار گرفت که وزیر باید در روزهای آینده با حضور در صحن مجلس به این سوالات پاسخ دهد.

علیرضا تهرانی