رویکرد من از زمان مجلس نهم تا الان تغییر نکرده

فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش امروز سه‌شنبه 5 آبان ماه پس از جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر شد.

وی در پاسخ به این سؤال که به خاطر برخی مسائل نتوانستید از مجلس نهم رای اعتماد بگیرید آیا اکنون رویکرد شما تغییر کرده است؟ گفت: رویکرد من تغییر نکرده است. مواضع من از اول انقلاب همین بوده و الان هم همین است.

دانش‌آشتیانی در این باره اضافه کرد: مخلص انقلاب و کار در کشور هستم و حاضرم برای اعتلای آن اعتبار، سرمایه و جانم را بدهم. 

وی مجلس فعلی را بهتر از مجلس قبلی خواند و تصریح کرد: به نظرم مهمترین مسئله این است که در مجلس قبل اصلا اجازه نمی‌دادند راجع به برنامه‌هایم صحبت کنند اما حداقل در این مجلس صحبت از برنامه و کار است. 

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از خوشبینی‌اش به اخذ رای اعتماد در مجلس سخن گفت و بیان داشت: از ابتدا که با آقای نجفی رایزنی داشتیم ایشان گفتند که شما حتما باید به خاطر بحث‌های سلامتی من بیایید. 

وی طرح اسم محمدعلی نجفی در فراکسیون امید را به واسطه ناهماهنگی عنوان کرد و اضافه کرد: از یک ماه قبل همین روال را با دولت داشتیم و آقای نجفی اصرار داشت که بنده بیایم. البته من گفتم شما نسبت به من ارجح هستید.

دانش‌آشتیانی با ذکر اینکه پروژه ترمیم کابینه از یک ماه قبل آغاز شده است، فضای مجلس دهم را خیلی بهتر از مجلس نهم خواند و گفت: سابقه کاری من معلمی است؛ من از سال 52 معلم بوده‌ام و اکنون نیز کار مدرسه‌داری می‌کنم و جبر، مثلثات، تعلیمات دینی و قرآن تدریس کرده‌ام. البته تجربه‌های مدیریتی‌ام در وزارت علوم بوده است.

وی ادامه داد: پیشتر فکر می‌کردم باید کسی آموزش و پرورش را اداره کند که گچ معلمی را خورده باشد و بداند مسئله معلم و مدرسه چیست. 

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در پاسخ به این سؤال که آیا می‌توانید ظرف 6 ماه مشکلات آموزش و پرورش را حل کنید، گفت: خیر. تحولی باید در سیستم آموزش و پرورش به وجود آید که طی 6 ماه و یکسال اتفاق نمی‌افتد اما مهم این است که در مسیر حل مسائل به طرز صحیح حرکت کنیم؛ برنامه من فراتر از 5 سال است اما برای حل مشکلات جاری معلمان برنامه 6 ماهه هم ارائه داده‌ام.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره برنامه‌اش برای حل مشکل صندوق ذخیره فرهنگیان خاطرنشان کرد: ما نمی‌گذاریم یک ریال از حقوق معلمان از بین برود و با هر کسی که خطا کرده باید برخورد شود. 

وزیر پیشنهادی‌ آموزش و پرورش تاکید کرد:" پیگیر هستم ریالی از منابع صندوق و حقوق معلمان از بین نرود و همه پول‌ها باید به صندوق بازگردد و تیم اقتصادی قوی برای آن گذاشته شود.