احمد ناطق نوری در گفتگو با اعتدال از احمدی نژاد خواست که لیست بدهد که کدام فرزندان ناطق میلیونرند و اگر چیزی برای ارئه ندارد ، بگوید که چرا تهمت زد.

وی گفت که قضاوتی روی فساد مالی اخیر ندارم اما حساس هستم که دولت چرا حساس نمی شود، کسانی که اینقدر شعار مبارزه با مفاسد اقتصادی را دادند، اما تا به امروز کسی را معرفی نکرده اند و اگر کرده اند آمدند و گفتند که همه دزدند و الان چیزی نمی گویند.

احمد ناطق نوری تصریح کرد: قضاوت نهایی درباره عملکرد همه ما با مردم است، درباره شعار " پاک ترین دولت " هم مردم باید نظر بدهند، قضاوت با آنهاست و آنها هرچه ببینند را قضاوت می کنند.

اهم مطالب وی در مسائل مختلف سیاسی به شرح زیر است:

با ابزار گناه و دروغ آدم به جایی نمی رسد و سرانجام خودش از بین می رود، سه چیز اساس جامعه را به هم می ریزد اول غیبت، بعد تهمت و در آخر دروغ این سه چیز اساس جامعه را به هم می ریزد؛ حرفهایی زده شده، حالا آقای علی اکبر ناطق نوری در کشور بدود و بگوید کدام یک از فرزندانم میلیونر هستند و میلیونر نیستند؟

نفس تشکیل جبهه پایداری، نشانه افتراق و تجزیه است؛ جایی که تفرقه ایجاد شود، به موفقیت نمی رسیم، جبهه پایداری از آن گروه های سلیقه ای است که به دنبال سلایق خاص است.

برخی از آقایان یک مرتبه آمدند و عاشق یک آدمی شدند و همه چیز را پای او قربانی کردند و حالا بسیاری از باورهای آنها از بین رفته است.

[با اشاره به اصلاح طلبان؛] به نفع همه است که تمام فکرها در انتخابات حضور داشته باشند.

می گویند انقلاب بچه های خود را می خورد؛ الان هم سخنان برخی از این آقایان، مصداق همین حرف است، می گویند انقلابی ها بروند کنار، اینها دیگر نمی فهمند و ما می فهمیم، کار را بدهید دست ما تازه وارد شده ها به عرصه سیاست.

سلیقه آقای احمدی نژاد این است که تنها عده ای را دور و بر خود نگه می دارد و فراتر نمی رود، آقای رحیمی حتی اگر بدون حاشیه و مشکل هم باشند و آدم خوبی هم باشد، برای رسیدگی به این پرونده مناسب نیستند.

وی گفت: اشتباه و خبط آقای احمدی نژاد این بود که سازمان برنامه و بودجه را تعطیل کرد و همه این امور را داد دست یک نفر که به هیچ عنوان حساب رسی بلد نیست و این ریشه بسیاری از مشکلات است.

در مناظره های انتخاباتی آقای احمدی نژاد که ایشان آمد و آن حرف ها را درباره خانواده ما در تلویزیون زد و حرفهایی که نه پخته بود، نه منطقی؛ نه استدلالی داشت و سراسر اتهام بود؛ اما با تمام این اوصاف ما نه با نظام مان قهر کردیم نه با دولت وی وارد چالش شدیم.

من ۲۶ سال است نماینده هستم ، خیلی ها زندگی من را شخم زدند که ببینند چه دارم اما چیزی نیافتند ، می گویند کاله مال ناطق است ، من هم می گویم هرکس ثابت کنند سندش مال او ؛ در کجای دنیا بر سر شخصیت های ملی و سیاسی شان چوب حراج می زند.