مداحانی که به دمشق می‌روند برای جمهوری اسلامی تبلیغ می کنند!

همزمان با شروع اقدامات تروریستی و حضور گروههایی همچون داعش در سوریه،  مولفه هایی همچون "حضور نظامی ایران" در این کشور و "شهدای مدافع حرم"، مورد توجه رسانه های خارجی و ضدانقلاب قرار گرفت و این بار "مداحان" ایرانی که در جمع مدافعان حرم حضور می یابند، سوژه رسانه  انگلیسی شده است.

 

بی بی سی در یادداشتی به اهمیت جایگاه "نوحه" و "مداحی" در ایران پرداخته و با اشاره به دیدار فرماندهان سپاه پاسداران با رهبر انقلاب نوشته است: «شاید تصور اینکه در جلسه فرماندهان نظامی کشوری با بالاترین مقام آن کشور یک سرتیپ [صادق آهنگران] آواز بخواند [مداحی کند] و چند سرلشگر گریه کنند دشوار باشد، اما در ایران چنین تصویری نادر نیست.»

 

بی بی سی این نحوه‌ی اجرا در جلسه عالیترین فرماندهان نظامی با آیت الله خامنه ای را «نشانه اهمیت نوحه و مداحی به عنوان یک قالب فرهنگی در جمهوری اسلامی» برشمرده است.

 

در ادامه، سایت بی بی سی به توصیه رهبر انقلاب در دیدار با مداحان و تاکید ایشان بر اهمیت "تقویت باورهای جوانان" در کنار مداحی برای "مدافعان حرم" اشاره کرده و نوشته است: «همان طوری که آیت‌الله خامنه‌ای از مداحان خواسته است، آنها کاری بیش از "خواندن" می‌کنند... آن‌ها در شکل دادن به ایدئولوژی جمهوری اسلامی نقش ویژه‌ای دارند.»

 

این سایت با توجه به گفته‌های رئیس سازمان بسیج مداحان، مبنی بر درخواست زیاد مداحان برای رفتن به سوریه و هماهنگی با سپاه قدس برای اعزام آنها به این کشور، نوشته است: «جنگ سوریه به احیای مضامین نوحه‌های دوران جنگ [تحمیلی] کمک کرده است. جنگ سوریه فرصتی برای بازسازی ایدئولوژیک مداحی به عنوان بخشی از تبلیغات رسمی جمهوری اسلامی بوده و مداحانی که به دمشق می‌روند سنگرها را در تهران، نه در برابر داعش، که مقابل فرهنگ مغایر با فرهنگ رسمی محکم می‌کنند.»