به گزارش العالم، "علاء الدین بروجردی" اظهار داشت: واقعيت اين است كه آمريكا در شرايطي بسيار ويژه قرار دارد. این کشور از يك طرف با بحران داخلي و جنبش وال استريت كه متاثر ازديدگاه منفي مردم نسبت به سياستهاي اوباما است روبرو شده، و از طرف دیگر سیاستهای آمریکا در خارج از مرزهای این کشور با شکست مواجه شده است.

بروجردی خاطرنشان کرد: مردم آمریکا انتظار داشتند اوباما حرفهایی را که در دوران تبلیغات انتخاباتی زده بود عمل کند و سیاستهای بوش را تغییر دهد، ولی همان مسیر را ادامه داد، که این امر به بحران جدی اقتصادی در آمریکا و بالا رفتن نرخ بیکاری و حرکت عظیم مردم در سطح گسترده منجر شد.

بروجردی افزود: آمریکا هم در افغانستان و هم در عراق علیرغم صدها میلیارد دلار سرمایه گذاری با هزاران کشته آمریکایی مواجه شد؛ و در واقع سیاستهای اعلام شده آمریکا در این مناطق عملی نشد. این مسأله موجب شد چهره بدی از آمریکا در داخل کشور و در انظار جهانیان ترسیم شود.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان آمریکایی با هدف انحراف افکار عمومی ملت آمریکا و جهانیان، این سناریوی عجیب را طراحی کرند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: این که ایران بعنوان یک کشور مقتدر بدنبال ترور سفیر عربستان باشد فکر می کنم سناریوی مضحکی است. همان نکته که تعدادی از تحلیلگران آمریکایی عنوان کردند.

وی ادامه داد: طبیعتا این سناریو تلاش مذبوحانه ای است که آمریکایی ها برای انحراف افکار عمومی ملتشان و جهانیان انجام دادند و تصور می کنم که به هیچ نتیجه ای نخواهد رسید.



موضع وزیر امورخارجه عربستان عجیب نیست

بروجردی درباره موضع وزیر امورخارجه آمریکا نسبت به سناریوی آمریکا گفت: عربستان کشور همپیمان آمریکا در منطقه است؛ اگر از اقتدار برخوردار بود و می توانست در مقابل حرفهای آمریکا بایستد و مقاومت کند ما خوشحال می شدیم که یک کشور اسلامی اینگونه باشد، ولی در واقع آمریکا دستور می دهد و عربستان ناگزیر اجرا می کند.

بروجردی خاطرنشان کرد: اينكه موضع گيري وزير امورخارجه عربستان در راستاي مطالب آمريكا بود به نظر من با شناختي كه از ساختار سياسي حاكم بر عربستان داريم، پديده عجيبي نيست.